W tym poradniku dowiesz się jak stworzyć wygląd własnego
pojazdu! Jeżeli stworzysz jakiś fajny pojazd, możesz się
pochwalić nim na naszym
forum :)
Stworzenie nowego wyglądu pojazdu (skina/tekstury) w Emergency 3
jest bardzo proste, każdy może to zrobić, nawet Ty ;)
Zawsze zrób kopie zapasowa Emergency 3 Data map.
Skiny pojazdów znajdziesz w katalogu Emergency 3, na przykład
"Emergency 3/Data/models/Vehicles/" Każda służba (policja,
straż, pogotowie, thw) ma swój drugi katalog w katalogu
pojazdów, na przykład "Emergency 3/Data/Models/Vehicles/Polizei
(w niemieckiej wersji) dla policyjnych jednostek, "/ambulanze"
dla pogotowia i "/feuerwehr" dla straży. Pliki skinow są w
plikach z rozszerzeniem *.dds.
Są dwa sposoby na edytowanie plików .dds, pierwszy za pomocą
Photoshopa z plug-in'em do konwertowania grafiki dds, drugi za
pomocą programu który sie zwie "DDS_Converter". Oba można
ściągnąć z tej strony.
Jak zainstalować plugin w photoshopie?
Po pierwsze, ściągnij plik zip z pluginem, wypakuj go (bez
plików .dll) do "/Program Files/Adobe/Photoshop/plugins",
podobnie jak to "/Photoshop/plugins/Em3". Teraz możesz otwierać
pliki .dds.
Jeżeli nie wiesz jak używać Photoshopa, pozostań przy
DDS_Converter'ze.
Wskazówki:
*Zawsze staraj się dopracować szczegóły, np. drzwi maja zawiasy
itp. to daje niesamowity efekt.
*Najprostszą drogą jest posługiwanie sie zdjęciami prawdziwych
pojazdów
*Większość plików dds ma "pol skinu", to znaczy ze pojazd jest
narysowany z jednej strony. Druga strona to odbicie lustrzane
tej pierwszej, szczególny problem jest tu z tekstem, niestety
nie ma na to jeszcze żadnych porad.
*Tekst i litery lepiej wyglądają jeżeli napiszesz je myszka,
ponieważ opcje tekstu w programach graficznych dają złe
rezultaty.
Skończyłeś swój nowy skin? Teraz musisz go zapisać we właściwe
miejsce, jeżeli jest to:
*Pojazd policji = stw.dds (Np. "Emergency
3/Data/models/Vehicles/polizei/stw.dds")
*Pojazd lekarza = nef.dds
*Ambulans = rtw.dds
*Helikopter = rhc.dds
*Pojazd z armatka wodna = rw.dds
Itd.
Photosop Plugin i Nvidia ddsplugin: Za każdym razem gdy
skończysz swój pojazd przede wszystkim wybierz nazwę pliku i typ
pliku (.dds), następnie zapisz je używając następujących opcji:
DXT1 RGB (Bez Alpha), 2D Texture"en"No MlPmaps".
Jeżeli używasz DDS_Converetra, pierw musisz zapisać swój plik
jako mapę bitowa (.bmp). Następnie musisz umieścić plik, np.
rtw.bmp we właściwym katalogu. Skonwertować z powrotem na plik
rtw.dds. Teraz uruchom grę i sprawdź swoje skiny. Jeżeli nie
działają lub Ci sie nie podobają musisz wkleić z powrotem
oryginalny plik ze skinem do katalogu.
Powodzenia!