Brak serwerów w ciągu najbliższych 2 tygodni. Kliknij, by dodać swój serwer!
Zmodeler - najważniejsze narzędzia

Menu - poradnik modelowania Zmodeler

Create:
  • Copy - tworzy kopię danej części
  • Polygon - tworzy nowe polygony przy danym surface:
    • Fan - kolejne polygony zaczynają się na jednym z vertexów pierwszego
    • Single - pojedynczy polygon
    • Strip - każdy kolejny polygon tworzy się na jednym z edge'ów poprzedniego tworząc pas
  • Spline - tworzy konstrukcję, która może być powtarzana przez program tworząc obiekt. Przydatne prze tworzeniu kół.
  • Surface tworzy nowy obiekt:
    • Grid - tworzy płaszczyznę (na liście parametrów można wybrać ilość kolumn i wierszy)
    • Revolved - tworzy obiekt według wzoru ze Spline'a.
Display:
  • Disable - wyłącza widok wybranych obiekty/polygony/edge/vertexy z zachowaniem ich zarysów
  • Enable - włącza widoczność elementów ukrytych za pomocą narzędzia Disable
  • Hide - ukrywa obiekt/polygon/edge/vertex
  • Local Axes:
    • Center to Object - ustawia Pivot Helper w środku wybranego obiektu (można zaznaczyć aby ustawiło tylko na osi X, Y lub Z)
    • Reset to Parent - blokuje osie na obiekcie (niezbędne przy eksporcie pilku)
    • Reset to World - resetuje Pivot Helper do punktu 0,0,0 czyli środka przestrzeni
  • Show - włącza widoczność obiektów ukrytych za pomocą narzędzia Hide
Modify:
  • Attach - łączy dwa obiekty
  • Connect - łączy vertexy oddalone od siebie tworząc polygon między nimi
  • Delete - usuwa wybrane obiekty/polygony/edge/vertexy
  • Flip - odwraca powierzchnię na polygonych (konieczna po użyciu narzędzia Mirror)
  • Insert - tworzy vertexy wewnątrz danego polygona lub edge'a
  • Mirror - tworzy lustrzaną kopię obiekty według wybranej osi
  • Move - pozwala na przesuwanie elementu
  • Rotate - pozwala na obrót obiektu wzdłuż wybranej osi
  • Scale - skaluje obiekt
  • Submesh:
    • Detach - wyodrębnia zaznaczone polygony do nowego obiektu
    • Extrude - tworzy polygon od zaznaczonych vertexów, pozwala przedłużać dany surface
    • Weld - łączy zanaczone vertexy w jeden
Select (używanie za pomocą prawego przycisku myszki):
  • All - zaznacza wszystkie obiekty/polygony/edge/vertexy
  • Circle - zaznacza kształt owalu/koła
  • Invert - odznacza to co mamy zaznaczone w tej chwili i zaznacza wszystko inne
  • None - odznacza wszystko
  • Open Edges - zaznacza polygony, których przynajmniej jedna ściana jest niepołączona z inną
  • Quadr - zaznacza kształt prostokąta/kwadratu
  • Single - zaznacza pojedyncze elementy
  • [By ID/Extension] - zaznacza według wskazanych reguł
  • [By Material] - zaznacza elementy zbudowane z wybranego materiału
  • [By Name] - zaznacza wskazany z listy obiekt
Surface:
  • Mapping:
    • Edit UV - nakłada nową teksturę lub ją modyfikuje
  • Normals:
    • Calculate - oblicza i poprawia cienie na obiekcie