Strona 1 z 3

Poradnik tworzenia misji i moddingu

Post: 12 paź 2009, 17:07
autor: Shlizer
Chcieliście to macie =p
Prezentuję poradnik swego autorstwa dotyczący moddingu w Emergency 4 z głównym naciskiem na tworzenie map oraz misji. Na dzień dzisiejszy są tylko dwie części (trzecia w drodze). Trzymajcie kciuki, żeby poradnik szybko będzie się rozwijał. =p
Mam nadzieję, że nie jest napisany dla Was zbyt drobiazgowo ani łopatologicznie (żebyście nie przysnęli przy lekturze) albo zbyt specjalistycznie lub chaotycznie (żebyście coś zrozumieli). Wszelkie uwagi piszcie tutaj.

Dziękuję za uwagę =p

Klik do poradnika: Tutaj.

Post: 01 lis 2009, 16:39
autor: rafal1
Zaczelem robic swoja misje razem z twoim poradnikiem i powiem ze ten poradnik jest wspanialy. :D

Mam pare pytan:

1.Jak dodaje sie budowle na mape?
2.Jak naprzyklad dodac samochod z rannym w srodku?

Narazie tyle pytan. Pozdrawiam. :)

Dzieki za odp. Zaczynam prace nad moja pierwsza misja.

Post: 01 lis 2009, 16:58
autor: Shlizer
Na razie trochę musiałem przystopować z pisaniem go (studia.. wspaniały czas.. nauki =/), ale pewnie niedługo będzie kolejna część.
Co do pytań:

1. Wszystko masz w Scene. Tam wybierasz katalogi obiektów (np. samochody, osoby, czy właśnie budynki) i możesz je ustawiać na mapie.
2. Najpierw trzeba dodać jakieś auto (najlepiej wrak, który można otworzyć, czyli 'sliceable', ale może być dowolny i wtedy zaznaczamy mu w 'Properties' - dół edytora - właśnie taką możliwość), potem dajemy jakiegoś poszkodowanego i kładziemy tam, gdzie ma wyskoczyć po wyciągnięciu z wozu (daj znowu w 'Properties' animację o nazwie 'injured' oraz nazwij jakoś np. zamiast Unnamed - Ranny1).. teraz wystarczy wejść w ustawienia pojazdu i tam w Edit Trails któraś z rozwijanych list powinna mieć opcję 'Ranny1' - zaznacz ją.
Teraz strażak będzie miał możliwość rozcięcia wozu, a gdy to zrobi, ukaże się nam osoba opisana jako 'Ranny1'.

Post: 01 lis 2009, 20:05
autor: piotrekk
Takie pytanie: Gdzie ustawić rozmiar mapy ? Bo zrobiłem texturę 2048x2048 i mi ją powiela bo najwidoczniej mapa jest większa.

Post: 01 lis 2009, 20:21
autor: Sasquie
Tekstura, o ile dobrze pamiętam, w oryginale ma rozmiar 8000 coś/8000 coś. Poszukaj gdzieś na forum była paczka oryginalnych tekstur podłoża i tam była też tekstura mapy. Wystarczy, że zobaczysz, jaki tam jest rozmiar i ustawisz taki sam u siebie.

Post: 01 lis 2009, 20:23
autor: piotrekk
Tyle, że ja nie robię mapy do freeplay'a tylko do misji a tam nie potrzebuje, żeby była ona taka duża.

Post: 01 lis 2009, 20:26
autor: Sasquie
Ale rozmiar musi być taki sam, jak pliku orygnialnego, więc i tak musiałbyś sprawdzić oryginał :) .

Post: 01 lis 2009, 21:28
autor: Shlizer
Rozmiar mapy ZAWSZE będzie tak duży. Po prostu będzie się mapa 'kafelkować'. Musisz ją ograniczyć dla kamery po prostu i tyle (Map properties i tam gdzieś jest coś w stylu Camera Bounds In-/Outside).

Post: 01 lis 2009, 21:40
autor: piotrekk
Właśnie znalazłem tę opcje. Będę musiał powiększyć texturę bo 2048x2048 to trochę mało, żeby jakoś można było się po niej poruszać i ograniczyć te bounds tak by nie było widać tego 'kafelkowania. Albo jeszcze inaczej - zrobić max rozmiar i obszar, który mnie nie będzie interesował zrobić czarny i tyle :)
Dzięki za odpowiedź.

Post: 10 lis 2009, 19:54
autor: snike23
Shlizer pisze:Na razie trochę musiałem przystopować z pisaniem go (studia.. wspaniały czas.. nauki =/), ale pewnie niedługo będzie kolejna część.
Co do pytań:

1. Wszystko masz w Scene. Tam wybierasz katalogi obiektów (np. samochody, osoby, czy właśnie budynki) i możesz je ustawiać na mapie.
2. Najpierw trzeba dodać jakieś auto (najlepiej wrak, który można otworzyć, czyli 'sliceable', ale może być dowolny i wtedy zaznaczamy mu w 'Properties' - dół edytora - właśnie taką możliwość), potem dajemy jakiegoś poszkodowanego i kładziemy tam, gdzie ma wyskoczyć po wyciągnięciu z wozu (daj znowu w 'Properties' animację o nazwie 'injured' oraz nazwij jakoś np. zamiast Unnamed - Ranny1).. teraz wystarczy wejść w ustawienia pojazdu i tam w Edit Trails któraś z rozwijanych list powinna mieć opcję 'Ranny1' - zaznacz ją.
Teraz strażak będzie miał możliwość rozcięcia wozu, a gdy to zrobi, ukaże się nam osoba opisana jako 'Ranny1'.



Czy to wszystko?Czy nie trzeba gdzieś dodawać że ma być np.zdarzenie drogowe pod przykładową nazwą wypadekdrogowy_1.
Zrobiłem wszystko wg.twoich porad ale niestety wydarzenia nie działają.Kombinowałem to na mapie L.A Mod.Usunąłem w edytorze wszystkie wypadki drogowe i wstawiłem swój.Po uruchomieniu gry niestety nie działają żadne wypadki ani wogóle zdarzenia.Dodam że kombinowałem to na mapie Freeplay.

Post: 10 lis 2009, 22:02
autor: zielas32
Bo we freeplay wyglada to inaczej np wypadek:
Wybierasz wrak samochodu ustawiasz w miejscu ktorym chcesz wybierasz properties i zmieniasz mu nazwe musi to byc ccar_12 (liczba 12 jest nr wypadku) obok ustawiasz osobe zaznaczasz i wybierasz properties i tam zmieniasz mu nazwe na ccarp_12(nr 12 musi byc taki sam jak nr wypadku)
i teraz po zmianie nazwy wybierasz Edit traits i tam zaznaczasz injured oraz blood puddle aby poszkodowany obciekal krwia i bieresz ok.
Nastepnie znowu zaznaczasz samochod - properties - edit traits-i zaznaczasz person enclosed i z listy wybierasz osobe czyli w tym przypadku(ccarp_12)
a jezeli bedziesz chcial zrobic wypadek dwoch samochodow to drugi wrak nazywasz (ccard_12) a osobe (ccarp_12a)a reszta jest tak samo.

Post: 11 lis 2009, 10:03
autor: snike23
zielas32 pisze:Bo we freeplay wyglada to inaczej np wypadek:
Wybierasz wrak samochodu ustawiasz w miejscu ktorym chcesz wybierasz properties i zmieniasz mu nazwe musi to byc ccar_12 (liczba 12 jest nr wypadku) obok ustawiasz osobe zaznaczasz i wybierasz properties i tam zmieniasz mu nazwe na ccarp_12(nr 12 musi byc taki sam jak nr wypadku)
i teraz po zmianie nazwy wybierasz Edit traits i tam zaznaczasz injured oraz blood puddle aby poszkodowany obciekal krwia i bieresz ok.
Nastepnie znowu zaznaczasz samochod - properties - edit traits-i zaznaczasz person enclosed i z listy wybierasz osobe czyli w tym przypadku(ccarp_12)
a jezeli bedziesz chcial zrobic wypadek dwoch samochodow to drugi wrak nazywasz (ccard_12) a osobe (ccarp_12a)a reszta jest tak samo.


Dzięki.Wszystko działa OK.Wnoszę o plusa dla Ciebie.
Jeszcze jedno pytanko-jak to wygląda z demonstracją?

Post: 19 lut 2010, 14:50
autor: T.K.
Mam pytanie, czy poza zapisaniem wypadku w edytorze tak jak to zrobiłem:
Obrazektrzeba jeszcze edytować jakiś plik?

Post: 19 lut 2010, 16:10
autor: zielas32
nie trzeba porostu zapisujesz tylko mape.

Post: 19 lut 2010, 19:10
autor: kuxxx
Mam pytanko jak tworzyć nowe pożary we freeplay? Domyślam się jak się tworzy, tylko jak nazwać elementy które maję się palić(czyli jak w wypadku ccard_12 to jak z pożarem?). Pozdrawiam Kuxxx