Strona 1 z 4

Poradnik - konwersja z GSU do E41

Post: 04 lis 2012, 17:20
autor: stasiek2012
KONWERSJA Z GOOGLE SKETCHUP 8 PRO DO ZMODELLERA.


1. Musicie mieć wersję Google SketchUp 8 Pro na innej się nie da.

2. Jak macie włączony model w GSU, to dajecie File/Export 3D model/export to 3ds

3. Każdy kolor jaki nadaliście na budynek w GSU musicie zapisać jako osobną texturę z
taką samą nazwą jaką ma ten kolor w GSU, czyli np. ciemno szare okna, to kopiujecie i
zapisujecie ten kolor w paincie jako darkgrey i tak z wszystkimi kolorami.

4. Włączacie Zmodellera.

5. Importujecie plik 3ds modelu.

6. Skalujcie model* do odpowiedniej wielkości za pomocą narzędzia Modify/Scale i
przytrzymanego lewego Shifta.

7. Dajecie na Display/Local axes/Reset to world i klikacie na model.

8. Dodajecie textury**, w liście textur do odpowiednich ich nazw takich samych jakie
mają dane kolory.

9. Zmieniacie nazwę modelu w oknie modeli z Model na np. Jelcz lub coś podobnego.

10. Dajecie na export, szukacie folderu gdzie chcecie wyexportować model, w polu nazwy
wpisujecie tą samą nazwę pliku jaką nadaliście mu przed chwilą w oknie z listą modeli. I
klikasz export.
Jeżeli wszystko zrobiliście jak napisałem, powinnniście mieć ładny budynek w grze. ;-)


*Przy skalowaniu modeli dobrze jest zaimportować jakiś model(obojętne czy pojazd czy budynek czy coś innego), by ustawić dobre
proporcje, potem go usuwamy i zostawiamy sam nasz model(budynek).

** Okno Zmoda (dla początkujących się przyda)
Obrazek
a) Lista textur i ich dodawanie jest tutaj gdzie zaznaczyłem strzałką na niebiesko.
b) Okno modeli na zielono.
c) Lista dostępnych komend w Zmodzie na czerwono.


UWAGA!!!
Przy modelowaniu w Google SketchUp proszę nie stosować zasady kopiuj/wklej, czyli np.
zrobicie jedno okno i je kopiujecie i potem robicie w nich wklęsłości. Gdy kopiujecie
fragment i go wklejacie, odrazu zostaje on niewidoczny dla Zmodellera i gry.

Stworzone przez: Stasiek2012 na potrzeby Użytkowniów strony http://www.emergency.gry-online.pl/forum
Umieszczanie na innych stronach zabronione.

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 04 lis 2012, 17:22
autor: fireman
Dzieki, może mi się uda, apeluję o przypięcie tematu

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 04 lis 2012, 21:24
autor: bari64
Wielkie dzięki, na pewno się bardzo przyda :)

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 06 lis 2012, 18:53
autor: Rudy529
mi wciąż brakuje paru ścian i mam problem po eksporcie do 3ds i imporcie do zmoda i dalej nic nie działa tak jak to Ty przedstawiłeś.

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 06 lis 2012, 19:03
autor: sebek1994
Rudy może masz wszystkie ściany tylko musisz zaznaczyć w zmodzie "Polygon" i wtedy tam gdzie mówisz że nie masz ściany kliknij ppm i następnie Edit ---> Flip bo możesz mieć odwróconą ścianę też tak miałem :)

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 06 lis 2012, 19:08
autor: Rudy529
Proszę o plusa dla sebka, działa :D

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 09 lis 2012, 18:06
autor: sebek1994
Poradnik super dzięki Stasiu :)

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 10 lut 2013, 17:33
autor: konzo
sluchacjie mam problem z tymi scianami. Z lewej strony sa wszystkie za to z prawej nie ma nic. Daje polygon i potem edit flip ale sciany robia sie czarne. Co na to poradzicie?

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 10 lut 2013, 17:46
autor: gagar
konzo pisze:sluchacjie mam problem z tymi scianami. Z lewej strony sa wszystkie za to z prawej nie ma nic. Daje polygon i potem edit flip ale sciany robia sie czarne. Co na to poradzicie?

Musisz wycieniować
surface/normals/calculate i klikasz na czarne ściany.

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 10 lut 2013, 18:48
autor: konzo
Niestety nic z tego tak jak na sb pisalem. Elementy z koloru czarnego robia sie szare. Problema caly czas do rozwiazania :D

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 28 mar 2013, 21:41
autor: Matt1999
Robię tak jak w Poradniku, ale niestety gdy klikam import file i wybieram interesujący mnie plik wyścietla się okienko "Out of Memory" - jak sobie z tym poradzić?

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 28 mar 2013, 21:46
autor: sebek1994
Przy imporcie na dole jest napis "Convert axes" odznacz to i powinno się załadować.

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 28 mar 2013, 21:48
autor: Matt1999
Nadal Out of Memory

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 28 mar 2013, 21:51
autor: sebek1994
No to model może dużo waży lub ma dużo nawalonej tekstury i dlatego nie chce się załadować.

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Post: 28 mar 2013, 21:55
autor: Matt1999
czy tekstura przeźroczystości jest cięższa niż inne??