Poradnik tworzenia misji i moddingu

Rozmowy na tematy związane z modami do Emergency 4.

Poradnik tworzenia misji i moddingu

Postautor: Shlizer » 12 paź 2009, 17:07

Chcieliście to macie =p
Prezentuję poradnik swego autorstwa dotyczący moddingu w Emergency 4 z głównym naciskiem na tworzenie map oraz misji. Na dzień dzisiejszy są tylko dwie części (trzecia w drodze). Trzymajcie kciuki, żeby poradnik szybko będzie się rozwijał. =p
Mam nadzieję, że nie jest napisany dla Was zbyt drobiazgowo ani łopatologicznie (żebyście nie przysnęli przy lekturze) albo zbyt specjalistycznie lub chaotycznie (żebyście coś zrozumieli). Wszelkie uwagi piszcie tutaj.

Dziękuję za uwagę =p

Klik do poradnika: Tutaj.
Shlizer
Starszy ogniomistrz
Starszy ogniomistrz
 
Posty: 128
Rejestracja: 09 paź 2009, 11:58
Lokalizacja: wziąć na piwo? =p
Pochwały: 4

Postautor: rafal1 » 01 lis 2009, 16:39

Zaczelem robic swoja misje razem z twoim poradnikiem i powiem ze ten poradnik jest wspanialy. :D

Mam pare pytan:

1.Jak dodaje sie budowle na mape?
2.Jak naprzyklad dodac samochod z rannym w srodku?

Narazie tyle pytan. Pozdrawiam. :)

Dzieki za odp. Zaczynam prace nad moja pierwsza misja.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 19:11 przez rafal1, łącznie zmieniany 1 raz
rafal1
Starszy sekcyjny
Starszy sekcyjny
 
Posty: 23
Rejestracja: 22 kwie 2008, 16:39
Pochwały: 1

Postautor: Shlizer » 01 lis 2009, 16:58

Na razie trochę musiałem przystopować z pisaniem go (studia.. wspaniały czas.. nauki =/), ale pewnie niedługo będzie kolejna część.
Co do pytań:

1. Wszystko masz w Scene. Tam wybierasz katalogi obiektów (np. samochody, osoby, czy właśnie budynki) i możesz je ustawiać na mapie.
2. Najpierw trzeba dodać jakieś auto (najlepiej wrak, który można otworzyć, czyli 'sliceable', ale może być dowolny i wtedy zaznaczamy mu w 'Properties' - dół edytora - właśnie taką możliwość), potem dajemy jakiegoś poszkodowanego i kładziemy tam, gdzie ma wyskoczyć po wyciągnięciu z wozu (daj znowu w 'Properties' animację o nazwie 'injured' oraz nazwij jakoś np. zamiast Unnamed - Ranny1).. teraz wystarczy wejść w ustawienia pojazdu i tam w Edit Trails któraś z rozwijanych list powinna mieć opcję 'Ranny1' - zaznacz ją.
Teraz strażak będzie miał możliwość rozcięcia wozu, a gdy to zrobi, ukaże się nam osoba opisana jako 'Ranny1'.
Shlizer
Starszy ogniomistrz
Starszy ogniomistrz
 
Posty: 128
Rejestracja: 09 paź 2009, 11:58
Lokalizacja: wziąć na piwo? =p
Pochwały: 4

Postautor: piotrekk » 01 lis 2009, 20:05

Takie pytanie: Gdzie ustawić rozmiar mapy ? Bo zrobiłem texturę 2048x2048 i mi ją powiela bo najwidoczniej mapa jest większa.
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Postautor: Sasquie » 01 lis 2009, 20:21

Tekstura, o ile dobrze pamiętam, w oryginale ma rozmiar 8000 coś/8000 coś. Poszukaj gdzieś na forum była paczka oryginalnych tekstur podłoża i tam była też tekstura mapy. Wystarczy, że zobaczysz, jaki tam jest rozmiar i ustawisz taki sam u siebie.
Awatar użytkownika
Sasquie
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1027
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Piła
Pochwały: 56

Postautor: piotrekk » 01 lis 2009, 20:23

Tyle, że ja nie robię mapy do freeplay'a tylko do misji a tam nie potrzebuje, żeby była ona taka duża.
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Postautor: Sasquie » 01 lis 2009, 20:26

Ale rozmiar musi być taki sam, jak pliku orygnialnego, więc i tak musiałbyś sprawdzić oryginał :) .
Awatar użytkownika
Sasquie
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1027
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Piła
Pochwały: 56

Postautor: Shlizer » 01 lis 2009, 21:28

Rozmiar mapy ZAWSZE będzie tak duży. Po prostu będzie się mapa 'kafelkować'. Musisz ją ograniczyć dla kamery po prostu i tyle (Map properties i tam gdzieś jest coś w stylu Camera Bounds In-/Outside).
Shlizer
Starszy ogniomistrz
Starszy ogniomistrz
 
Posty: 128
Rejestracja: 09 paź 2009, 11:58
Lokalizacja: wziąć na piwo? =p
Pochwały: 4

Postautor: piotrekk » 01 lis 2009, 21:40

Właśnie znalazłem tę opcje. Będę musiał powiększyć texturę bo 2048x2048 to trochę mało, żeby jakoś można było się po niej poruszać i ograniczyć te bounds tak by nie było widać tego 'kafelkowania. Albo jeszcze inaczej - zrobić max rozmiar i obszar, który mnie nie będzie interesował zrobić czarny i tyle :)
Dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Postautor: snike23 » 10 lis 2009, 19:54

Shlizer pisze:Na razie trochę musiałem przystopować z pisaniem go (studia.. wspaniały czas.. nauki =/), ale pewnie niedługo będzie kolejna część.
Co do pytań:

1. Wszystko masz w Scene. Tam wybierasz katalogi obiektów (np. samochody, osoby, czy właśnie budynki) i możesz je ustawiać na mapie.
2. Najpierw trzeba dodać jakieś auto (najlepiej wrak, który można otworzyć, czyli 'sliceable', ale może być dowolny i wtedy zaznaczamy mu w 'Properties' - dół edytora - właśnie taką możliwość), potem dajemy jakiegoś poszkodowanego i kładziemy tam, gdzie ma wyskoczyć po wyciągnięciu z wozu (daj znowu w 'Properties' animację o nazwie 'injured' oraz nazwij jakoś np. zamiast Unnamed - Ranny1).. teraz wystarczy wejść w ustawienia pojazdu i tam w Edit Trails któraś z rozwijanych list powinna mieć opcję 'Ranny1' - zaznacz ją.
Teraz strażak będzie miał możliwość rozcięcia wozu, a gdy to zrobi, ukaże się nam osoba opisana jako 'Ranny1'.



Czy to wszystko?Czy nie trzeba gdzieś dodawać że ma być np.zdarzenie drogowe pod przykładową nazwą wypadekdrogowy_1.
Zrobiłem wszystko wg.twoich porad ale niestety wydarzenia nie działają.Kombinowałem to na mapie L.A Mod.Usunąłem w edytorze wszystkie wypadki drogowe i wstawiłem swój.Po uruchomieniu gry niestety nie działają żadne wypadki ani wogóle zdarzenia.Dodam że kombinowałem to na mapie Freeplay.
Gry komputerowe-nałogiem Mym...
snike23
Ogniomistrz
Ogniomistrz
 
Posty: 66
Rejestracja: 13 maja 2008, 17:14
Pochwały: 1

Postautor: zielas32 » 10 lis 2009, 22:02

Bo we freeplay wyglada to inaczej np wypadek:
Wybierasz wrak samochodu ustawiasz w miejscu ktorym chcesz wybierasz properties i zmieniasz mu nazwe musi to byc ccar_12 (liczba 12 jest nr wypadku) obok ustawiasz osobe zaznaczasz i wybierasz properties i tam zmieniasz mu nazwe na ccarp_12(nr 12 musi byc taki sam jak nr wypadku)
i teraz po zmianie nazwy wybierasz Edit traits i tam zaznaczasz injured oraz blood puddle aby poszkodowany obciekal krwia i bieresz ok.
Nastepnie znowu zaznaczasz samochod - properties - edit traits-i zaznaczasz person enclosed i z listy wybierasz osobe czyli w tym przypadku(ccarp_12)
a jezeli bedziesz chcial zrobic wypadek dwoch samochodow to drugi wrak nazywasz (ccard_12) a osobe (ccarp_12a)a reszta jest tak samo.
Bogu na Chwałe !
Ludziom na ratunek!
Awatar użytkownika
zielas32
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 751
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:12
Pochwały: 33

Postautor: snike23 » 11 lis 2009, 10:03

zielas32 pisze:Bo we freeplay wyglada to inaczej np wypadek:
Wybierasz wrak samochodu ustawiasz w miejscu ktorym chcesz wybierasz properties i zmieniasz mu nazwe musi to byc ccar_12 (liczba 12 jest nr wypadku) obok ustawiasz osobe zaznaczasz i wybierasz properties i tam zmieniasz mu nazwe na ccarp_12(nr 12 musi byc taki sam jak nr wypadku)
i teraz po zmianie nazwy wybierasz Edit traits i tam zaznaczasz injured oraz blood puddle aby poszkodowany obciekal krwia i bieresz ok.
Nastepnie znowu zaznaczasz samochod - properties - edit traits-i zaznaczasz person enclosed i z listy wybierasz osobe czyli w tym przypadku(ccarp_12)
a jezeli bedziesz chcial zrobic wypadek dwoch samochodow to drugi wrak nazywasz (ccard_12) a osobe (ccarp_12a)a reszta jest tak samo.


Dzięki.Wszystko działa OK.Wnoszę o plusa dla Ciebie.
Jeszcze jedno pytanko-jak to wygląda z demonstracją?
Gry komputerowe-nałogiem Mym...
snike23
Ogniomistrz
Ogniomistrz
 
Posty: 66
Rejestracja: 13 maja 2008, 17:14
Pochwały: 1

Postautor: T.K. » 19 lut 2010, 14:50

Mam pytanie, czy poza zapisaniem wypadku w edytorze tak jak to zrobiłem:
Obrazektrzeba jeszcze edytować jakiś plik?
Awatar użytkownika
T.K.
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 845
Rejestracja: 23 paź 2008, 17:41
Lokalizacja: SLU
Pochwały: 43

Postautor: zielas32 » 19 lut 2010, 16:10

nie trzeba porostu zapisujesz tylko mape.
Bogu na Chwałe !
Ludziom na ratunek!
Awatar użytkownika
zielas32
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 751
Rejestracja: 21 gru 2008, 13:12
Pochwały: 33

Postautor: kuxxx » 19 lut 2010, 19:10

Mam pytanko jak tworzyć nowe pożary we freeplay? Domyślam się jak się tworzy, tylko jak nazwać elementy które maję się palić(czyli jak w wypadku ccard_12 to jak z pożarem?). Pozdrawiam Kuxxx
Strażakiem się jest, a nie bywa
Awatar użytkownika
kuxxx
Młodszy ogniomistrz
Młodszy ogniomistrz
 
Posty: 45
Rejestracja: 08 wrz 2009, 14:46

Następna

Wróć do Mody

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron