Jak mogę zrobić nowy pojazd?
Ten tutorial nie ma nic wspólnego z rysowaniem pojazdów
(skinami)
Przykład:
Chcesz używać DekonP (straż) jako wóz policyjny.
1. Stwórz folder w "emergency 3/mods/." Nazwij go jak chcesz. Ja
użyłem nazwy "Nowy pojazd" w tym tutorialu.
2. Skopiuj wszystkie pliki "DekonP" z
"Data/Models/Vehicles/Fire Departament" oraz
"Data/Prototypes/Vehicles/Fire Depratament"
do
"Mods/New Vehicle/Models/Vehicles/Police" i "Mods/New
Vehicle/Prototypes/Vehicles/Police". Będziesz musiał stworzyć
nowe foldery.
3. Nazwij ponownie KAŻDY skopiowany plik. Nazwij "dekon_p" lub
jak kolwiek chcesz. Ja użyje "policetruck" w tym tutorialu.
Na przykład:
Z Na
dekon_p.dds - policetruck.dds
dekonp_body.V30 - policetruck_body.V30
dekonp_door01.V30 - policetruckdoor01.V30
dekonp_body.e3p - policetruck_body.e3p
itd.
4. Otwórz plik .V30 (w katalogu "models/vehicles/police").
Przewin kawałek w dół póki zobaczysz nazwę pliku .dds. Zmień go
na nazwę jaka dałeś w kroku 3 (policetruck.dds w tym tutorialu).
Zrób to z każdym plikiem .V30.
Na przykład:
Z: osobom
Dekon_p.dds
Na:
policetruck.dds
5. Otwórz plik .e3p (w "prototypes/vehicles/police"). Zmień
wyrażenie "Fire Departament" na "Police" oraz zmień nazwę pliku
.V30. Zrób tak z każdym plikiem .e3p. W pliku "*_body.e3p"
możesz zrobić to z Childerns(?) (koła[wheels], drzwi[doors])
pojazdu. Możesz to znaleźć na końcu pliku.
Na przykład:
Z: ModelName="mod:Models/Vehicles/Fire
Departament/dekonp_body.V30"
Na: ModelName="mod:Models/Vehicles/Police/policetruck_body.V30"
6. Uruchom edytor i załaduj mod który zawiera nowy samochód
policyjny. W tym tutorialu mod nazywa się "New Vehicle". Wybierz
pojazd (Edit->Scene->Vehicles->Policja) i sprawdź go. Powinien
wyglądać jak pojazd deknop ze straży pożarnej. Kliknij "Edit" i
"Edit Traits". Zmień "Taskforce vehicle type" na typ pojazdu
jaki ma być.
Na przykład:
Z: FireFighter Dekon-P
Na: Police SW
Wyjdź z edytora. Nie musisz niczego zapisywać ponieważ to robi
się automatyczne ;)
7. Jeżeli chcesz grac tym pojazdem w grze to:
Skopiuj vehicles.xml i freeplaybase.xml z katalogu "emergency
3/data/specs" do "emergency 3/New Vehicle/Specs". Stwórz nowy
folder. Dodaj nowy kod dla twojej ciężarówki policyjnej w każdym
z plików. Możesz użyć oryginalnego jeżeli chcesz. Nie zapomnij
zmienić ścieżki dostępu w plikach w kodzie oraz zapisać
8. Jeżeli pojazd nie pokazuje ci się na obrazie (Widzisz tekst
"Missing prototype" albo "Missing mode" musisz sprawdzić
wszystkie pliki ponownie w celu znalezienia błędu. Pamiętaj
nawet jedna zła litera może spowodować błąd.)