Brak serwerów w ciągu najbliższych 2 tygodni. Kliknij, by dodać swój serwer!
Poradnik - Tworzenie tekstur

W tym poradniku dowiesz się jak stworzyć wygląd własnego pojazdu! Jeżeli stworzysz jakiś fajny pojazd, możesz się pochwalić nim na naszym forum :)
Stworzenie nowego wyglądu pojazdu (skina/tekstury) w Emergency 3 jest bardzo proste, każdy może to zrobić, nawet Ty ;)
Zawsze zrób kopie zapasowa Emergency 3 Data map.

Skiny pojazdów znajdziesz w katalogu Emergency 3, na przykład "Emergency 3/Data/models/Vehicles/" Każda służba (policja, straż, pogotowie, thw) ma swój drugi katalog w katalogu pojazdów, na przykład "Emergency 3/Data/Models/Vehicles/Polizei (w niemieckiej wersji) dla policyjnych jednostek, "/ambulanze" dla pogotowia i "/feuerwehr" dla straży. Pliki skinow są w plikach z rozszerzeniem *.dds.

Są dwa sposoby na edytowanie plików .dds, pierwszy za pomocą Photoshopa z plug-in'em do konwertowania grafiki dds, drugi za pomocą programu który sie zwie "DDS_Converter". Oba można ściągnąć z tej strony.

Jak zainstalować plugin w photoshopie?
Po pierwsze, ściągnij plik zip z pluginem, wypakuj go (bez plików .dll) do "/Program Files/Adobe/Photoshop/plugins", podobnie jak to "/Photoshop/plugins/Em3". Teraz możesz otwierać pliki .dds.
Jeżeli nie wiesz jak używać Photoshopa, pozostań przy DDS_Converter'ze.

Wskazówki:
*Zawsze staraj się dopracować szczegóły, np. drzwi maja zawiasy itp. to daje niesamowity efekt.
*Najprostszą drogą jest posługiwanie sie zdjęciami prawdziwych pojazdów
*Większość plików dds ma "pol skinu", to znaczy ze pojazd jest narysowany z jednej strony. Druga strona to odbicie lustrzane tej pierwszej, szczególny problem jest tu z tekstem, niestety nie ma na to jeszcze żadnych porad.
*Tekst i litery lepiej wyglądają jeżeli napiszesz je myszka, ponieważ opcje tekstu w programach graficznych dają złe rezultaty.

Skończyłeś swój nowy skin? Teraz musisz go zapisać we właściwe miejsce, jeżeli jest to:
*Pojazd policji = stw.dds (Np. "Emergency 3/Data/models/Vehicles/polizei/stw.dds")
*Pojazd lekarza = nef.dds
*Ambulans = rtw.dds
*Helikopter = rhc.dds
*Pojazd z armatka wodna = rw.dds
Itd.

Photosop Plugin i Nvidia ddsplugin: Za każdym razem gdy skończysz swój pojazd przede wszystkim wybierz nazwę pliku i typ pliku (.dds), następnie zapisz je używając następujących opcji: DXT1 RGB (Bez Alpha), 2D Texture"en"No MlPmaps".

Jeżeli używasz DDS_Converetra, pierw musisz zapisać swój plik jako mapę bitowa (.bmp). Następnie musisz umieścić plik, np. rtw.bmp we właściwym katalogu. Skonwertować z powrotem na plik rtw.dds. Teraz uruchom grę i sprawdź swoje skiny. Jeżeli nie działają lub Ci sie nie podobają musisz wkleić z powrotem oryginalny plik ze skinem do katalogu.

Powodzenia!

 


Poradnik napisany przez: Hoppah
Przetłumaczony przez: Radek_1