Brak serwerów w ciągu najbliższych 2 tygodni. Kliknij, by dodać swój serwer!
Zmodeler - najważniejsze narzędzia
Menu - poradnik modelowania Zmodeler
Create:- Copy - tworzy kopię danej części
- Polygon - tworzy nowe polygony przy danym surface:
- Fan - kolejne polygony zaczynają się na jednym z vertexów pierwszego
- Single - pojedynczy polygon
- Strip - każdy kolejny polygon tworzy się na jednym z edge'ów poprzedniego tworząc pas
- Spline - tworzy konstrukcję, która może być powtarzana przez program tworząc obiekt. Przydatne prze tworzeniu kół.
- Surface tworzy nowy obiekt:
- Grid - tworzy płaszczyznę (na liście parametrów można wybrać ilość kolumn i wierszy)
- Revolved - tworzy obiekt według wzoru ze Spline'a.
- Disable - wyłącza widok wybranych obiekty/polygony/edge/vertexy z zachowaniem ich zarysów
- Enable - włącza widoczność elementów ukrytych za pomocą narzędzia Disable
- Hide - ukrywa obiekt/polygon/edge/vertex
- Local Axes:
- Center to Object - ustawia Pivot Helper w środku wybranego obiektu (można zaznaczyć aby ustawiło tylko na osi X, Y lub Z)
- Reset to Parent - blokuje osie na obiekcie (niezbędne przy eksporcie pilku)
- Reset to World - resetuje Pivot Helper do punktu 0,0,0 czyli środka przestrzeni
- Show - włącza widoczność obiektów ukrytych za pomocą narzędzia Hide
- Attach - łączy dwa obiekty
- Connect - łączy vertexy oddalone od siebie tworząc polygon między nimi
- Delete - usuwa wybrane obiekty/polygony/edge/vertexy
- Flip - odwraca powierzchnię na polygonych (konieczna po użyciu narzędzia Mirror)
- Insert - tworzy vertexy wewnątrz danego polygona lub edge'a
- Mirror - tworzy lustrzaną kopię obiekty według wybranej osi
- Move - pozwala na przesuwanie elementu
- Rotate - pozwala na obrót obiektu wzdłuż wybranej osi
- Scale - skaluje obiekt
- Submesh:
- Detach - wyodrębnia zaznaczone polygony do nowego obiektu
- Extrude - tworzy polygon od zaznaczonych vertexów, pozwala przedłużać dany surface
- Weld - łączy zanaczone vertexy w jeden
- All - zaznacza wszystkie obiekty/polygony/edge/vertexy
- Circle - zaznacza kształt owalu/koła
- Invert - odznacza to co mamy zaznaczone w tej chwili i zaznacza wszystko inne
- None - odznacza wszystko
- Open Edges - zaznacza polygony, których przynajmniej jedna ściana jest niepołączona z inną
- Quadr - zaznacza kształt prostokąta/kwadratu
- Single - zaznacza pojedyncze elementy
- [By ID/Extension] - zaznacza według wskazanych reguł
- [By Material] - zaznacza elementy zbudowane z wybranego materiału
- [By Name] - zaznacza wskazany z listy obiekt
- Mapping:
- Edit UV - nakłada nową teksturę lub ją modyfikuje
- Normals:
- Calculate - oblicza i poprawia cienie na obiekcie