Brak serwerów w ciągu najbliższych 2 tygodni. Kliknij, by dodać swój serwer!
Zmodeler - Importowanie pojazdu do edytora

Menu - poradnik modelowania Zmodeler

1) Uruchamiamy edytor i wybieramy opcję Create a New Mod
2) Nadajemy modowi nazwę
3) Wybieramy Edit>>Scene
4) Znajdujemy pojazd o właściwościach jak najbardziej zbliżonych do naszego (np. mamy radiowóz-wybieramy stw, mamy autodrabinę-wybieramy dlk)
5) Wybieramy opcję Clone

6) Wpisujemy nazwę prototypu na końcu wiersza np mod:Prototypes/Vehicles/Policja/Vectra.e4p

7) Zmieniamy nazwę modelu (górne pole edytowalne) na np. Opel Vectra
8) Wychodzimy z edytora. Wszelkie zmiany zostaną automatycznie zapisane. Nasze nowe pliki v3o i teksturę kopiujemy do odpowiedniego folderu. Na przykład Mods/NazwaModu/Models/Vehicles/Policja/ Muszą się tam znaleźć: Ogólny model, wszystkie drzwi i koła.
9) Wracamy do edytora. Odnajdujemy nasz projekt (na przykład Opel Vectra).
10) Wybieramy opcję Edit i w polu Modelfile klikamy w Browse i wybieramy nasz świeżo przekopiowany model (np. Vectra.v3o)

11) Klikamy w Edit Children i usuwamy wszystkie drzwi i koła.
12) Klikamy w OK i możemy już wybrać nasz model.
13) W Edit Scene wybieramy opcję New

14) W znanym nam już polu dopisujemy na końcu nazwę prototypu. W przypadku drzwi np.:
Vectra_door01
W przypadku kół np.:
Vectra_wheel01
Zamiast 01 można dla drugich drzwi wstawić 02, dla trzecich 03 itd.
Jako modele wybieramy nasze drzwi i koła. UWAGA! One też muszą mieć końcówkę _door01 lub _wheel01.
15) Po stworzeniu wszystkich drzwi i kół wychodzimy z edytora.
16) Włączamy go jeszcze raz. Drzwi i koła powinny zniknąć z listy.
17) Wybieramy nasz prototyp. Klikamy opcję Edit Children.
18) Z listy wybieramy nasze drzwi, a po kliknięciu w zakładkę Wheels nasze koła.
19) Dopasowujemy je do modelu. Obracamy je za pomocą prawego przycisku myszy a podnosimy trzymając alt.
20) Przy kołach możemy wybrać opcję Add Wheel Set. Dodane zostaną wtedy cztery koła odpowiednio już poobracane, ale nie będą jeszcze na swoich miejscach.

21) Potwierdzamy wszystko i model jest już wstawiony do edytora.

22) Ustawienie świateł. Bardzo ważna dla mnie część. Wchodzimy w Edit>>Edit Lights. U góry mamy listę świateł. Są dwa typy: mocne punktowe i słabsze świecące polygony. Lighty ustawiamy po prostu wskazując myszką. Polygony „chwytamy” za zielone kwadraty i przeciągamy w żądane miejsce. Aby dodać punkt zaczepienia klikamy pomiędzy dwoma innymi w odpowiedniej odległości. Światła można kopiować z innych pojazdów klikając na Copy, a potem w naszym modelu na Paste.

23) Model gotowy.