Poradnik - konwersja z GSU do E41

Rozmowy na tematy związane z modami do Emergency 4.

Poradnik - konwersja z GSU do E41

Postautor: stasiek2012 » 04 lis 2012, 17:20

KONWERSJA Z GOOGLE SKETCHUP 8 PRO DO ZMODELLERA.


1. Musicie mieć wersję Google SketchUp 8 Pro na innej się nie da.

2. Jak macie włączony model w GSU, to dajecie File/Export 3D model/export to 3ds

3. Każdy kolor jaki nadaliście na budynek w GSU musicie zapisać jako osobną texturę z
taką samą nazwą jaką ma ten kolor w GSU, czyli np. ciemno szare okna, to kopiujecie i
zapisujecie ten kolor w paincie jako darkgrey i tak z wszystkimi kolorami.

4. Włączacie Zmodellera.

5. Importujecie plik 3ds modelu.

6. Skalujcie model* do odpowiedniej wielkości za pomocą narzędzia Modify/Scale i
przytrzymanego lewego Shifta.

7. Dajecie na Display/Local axes/Reset to world i klikacie na model.

8. Dodajecie textury**, w liście textur do odpowiednich ich nazw takich samych jakie
mają dane kolory.

9. Zmieniacie nazwę modelu w oknie modeli z Model na np. Jelcz lub coś podobnego.

10. Dajecie na export, szukacie folderu gdzie chcecie wyexportować model, w polu nazwy
wpisujecie tą samą nazwę pliku jaką nadaliście mu przed chwilą w oknie z listą modeli. I
klikasz export.
Jeżeli wszystko zrobiliście jak napisałem, powinnniście mieć ładny budynek w grze. ;-)


*Przy skalowaniu modeli dobrze jest zaimportować jakiś model(obojętne czy pojazd czy budynek czy coś innego), by ustawić dobre
proporcje, potem go usuwamy i zostawiamy sam nasz model(budynek).

** Okno Zmoda (dla początkujących się przyda)
Obrazek
a) Lista textur i ich dodawanie jest tutaj gdzie zaznaczyłem strzałką na niebiesko.
b) Okno modeli na zielono.
c) Lista dostępnych komend w Zmodzie na czerwono.


UWAGA!!!
Przy modelowaniu w Google SketchUp proszę nie stosować zasady kopiuj/wklej, czyli np.
zrobicie jedno okno i je kopiujecie i potem robicie w nich wklęsłości. Gdy kopiujecie
fragment i go wklejacie, odrazu zostaje on niewidoczny dla Zmodellera i gry.

Stworzone przez: Stasiek2012 na potrzeby Użytkowniów strony http://www.emergency.gry-online.pl/forum
Umieszczanie na innych stronach zabronione.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2018, 15:37 przez stasiek2012, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
stasiek2012
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1142
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:10
Lokalizacja: Brzeg Dolny / k. Wrocławia.
Pochwały: 32

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: fireman » 04 lis 2012, 17:22

Dzieki, może mi się uda, apeluję o przypięcie tematu
GG:13334577
:)
fireman
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1157
Rejestracja: 27 sie 2007, 09:19
Lokalizacja: Legnica
Pochwały: 45

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: bari64 » 04 lis 2012, 21:24

Wielkie dzięki, na pewno się bardzo przyda :)
Jak ktoś coś chce to moje GG 10553062

OSP Zbąszyń [url]http://www.osp.zbaszyn.pl/[/url]
PSP Nowy Tomyśl [url]http://www.nowytomysl.psp.wlkp.pl/[/url]
Awatar użytkownika
bari64
Starszy ogniomistrz
Starszy ogniomistrz
 
Posty: 128
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:09
Lokalizacja: Zbąszyń, koło Nowego Tomyśla, niedaleko Poznania
Pochwały: 3

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: Rudy529 » 06 lis 2012, 18:53

mi wciąż brakuje paru ścian i mam problem po eksporcie do 3ds i imporcie do zmoda i dalej nic nie działa tak jak to Ty przedstawiłeś.
Awatar użytkownika
Rudy529
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 2028
Rejestracja: 02 lip 2009, 17:36
Lokalizacja: Marki
Pochwały: 94

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: sebek1994 » 06 lis 2012, 19:03

Rudy może masz wszystkie ściany tylko musisz zaznaczyć w zmodzie "Polygon" i wtedy tam gdzie mówisz że nie masz ściany kliknij ppm i następnie Edit ---> Flip bo możesz mieć odwróconą ścianę też tak miałem :)

Autor postu otrzymał pochwałę
sebek1994
 

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: Rudy529 » 06 lis 2012, 19:08

Proszę o plusa dla sebka, działa :D
Awatar użytkownika
Rudy529
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 2028
Rejestracja: 02 lip 2009, 17:36
Lokalizacja: Marki
Pochwały: 94

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: sebek1994 » 09 lis 2012, 18:06

Poradnik super dzięki Stasiu :)
sebek1994
 

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: konzo » 10 lut 2013, 17:33

sluchacjie mam problem z tymi scianami. Z lewej strony sa wszystkie za to z prawej nie ma nic. Daje polygon i potem edit flip ale sciany robia sie czarne. Co na to poradzicie?
GG: 12587018 :D.

"Iść tam skąd wszyscy uciekają"
Awatar użytkownika
konzo
Młodszy aspirant
Młodszy aspirant
 
Posty: 206
Rejestracja: 03 cze 2011, 21:25
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 8

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: gagar » 10 lut 2013, 17:46

konzo pisze:sluchacjie mam problem z tymi scianami. Z lewej strony sa wszystkie za to z prawej nie ma nic. Daje polygon i potem edit flip ale sciany robia sie czarne. Co na to poradzicie?

Musisz wycieniować
surface/normals/calculate i klikasz na czarne ściany.
Polak jak se chce to se kurde potrafi.
gagar
Młodszy kapitan
Młodszy kapitan
 
Posty: 2345
Rejestracja: 03 wrz 2009, 21:48
Lokalizacja: Nowogard
Pochwały: 95

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: konzo » 10 lut 2013, 18:48

Niestety nic z tego tak jak na sb pisalem. Elementy z koloru czarnego robia sie szare. Problema caly czas do rozwiazania :D
GG: 12587018 :D.

"Iść tam skąd wszyscy uciekają"
Awatar użytkownika
konzo
Młodszy aspirant
Młodszy aspirant
 
Posty: 206
Rejestracja: 03 cze 2011, 21:25
Lokalizacja: Polska
Pochwały: 8

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: Matt1999 » 28 mar 2013, 21:41

Robię tak jak w Poradniku, ale niestety gdy klikam import file i wybieram interesujący mnie plik wyścietla się okienko "Out of Memory" - jak sobie z tym poradzić?
Awatar użytkownika
Matt1999
Młodszy ogniomistrz
Młodszy ogniomistrz
 
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 16:57
Lokalizacja: Gdynia

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: sebek1994 » 28 mar 2013, 21:46

Przy imporcie na dole jest napis "Convert axes" odznacz to i powinno się załadować.
sebek1994
 

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: Matt1999 » 28 mar 2013, 21:48

Nadal Out of Memory
Awatar użytkownika
Matt1999
Młodszy ogniomistrz
Młodszy ogniomistrz
 
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 16:57
Lokalizacja: Gdynia

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: sebek1994 » 28 mar 2013, 21:51

No to model może dużo waży lub ma dużo nawalonej tekstury i dlatego nie chce się załadować.
sebek1994
 

Re: Poradnik - konwersja z GSU do E4

Postautor: Matt1999 » 28 mar 2013, 21:55

czy tekstura przeźroczystości jest cięższa niż inne??
Awatar użytkownika
Matt1999
Młodszy ogniomistrz
Młodszy ogniomistrz
 
Posty: 39
Rejestracja: 03 lis 2012, 16:57
Lokalizacja: Gdynia

Następna

Wróć do Mody

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron