KONWERSJA Z GOOGLE SKETCHUP 8 PRO DO ZMODELLERA.
1. Musicie mieć wersję Google SketchUp 8 Pro na innej się nie da.
2. Jak macie włączony model w GSU, to dajecie File/Export 3D model/export to 3ds
3. Każdy kolor jaki nadaliście na budynek w GSU musicie zapisać jako osobną texturę z
taką samą nazwą jaką ma ten kolor w GSU, czyli np. ciemno szare okna, to kopiujecie i
zapisujecie ten kolor w paincie jako darkgrey i tak z wszystkimi kolorami.
4. Włączacie Zmodellera.
5. Importujecie plik 3ds modelu.
6. Skalujcie model* do odpowiedniej wielkości za pomocą narzędzia Modify/Scale i
przytrzymanego lewego Shifta.
7. Dajecie na Display/Local axes/Reset to world i klikacie na model.
8. Dodajecie textury**, w liście textur do odpowiednich ich nazw takich samych jakie
mają dane kolory.
9. Zmieniacie nazwę modelu w oknie modeli z Model na np. Jelcz lub coś podobnego.
10. Dajecie na export, szukacie folderu gdzie chcecie wyexportować model, w polu nazwy
wpisujecie tą samą nazwę pliku jaką nadaliście mu przed chwilą w oknie z listą modeli. I
klikasz export.
Jeżeli wszystko zrobiliście jak napisałem, powinnniście mieć ładny budynek w grze.
*Przy skalowaniu modeli dobrze jest zaimportować jakiś model(obojętne czy pojazd czy budynek czy coś innego), by ustawić dobre
proporcje, potem go usuwamy i zostawiamy sam nasz model(budynek).
** Okno Zmoda (dla początkujących się przyda)
a) Lista textur i ich dodawanie jest tutaj gdzie zaznaczyłem strzałką na niebiesko.
b) Okno modeli na zielono.
c) Lista dostępnych komend w Zmodzie na czerwono.
UWAGA!!!
Przy modelowaniu w Google SketchUp proszę nie stosować zasady kopiuj/wklej, czyli np.
zrobicie jedno okno i je kopiujecie i potem robicie w nich wklęsłości. Gdy kopiujecie
fragment i go wklejacie, odrazu zostaje on niewidoczny dla Zmodellera i gry.
Stworzone przez: Stasiek2012 na potrzeby Użytkowniów strony http://www.emergency.gry-online.pl/forum
Umieszczanie na innych stronach zabronione.