Lotniskowa Straż Pożarna Warszawa-Okęcie

Dział poświęcony służbom ratowniczym czyli policji, pogotowiu i straży pożarnej.

Lotniskowa Straż Pożarna Warszawa-Okęcie

Postautor: strazak_Konrad » 15 wrz 2012, 22:32

W tym temacie bedę udostępniał zdjęcia pojazdów z LSP Warszawa wraz ze specyfikacją.

Na początek: Eagle 4x4
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Specyfikacja:
Ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy GCBAPr 12/55+250 CCD Eagle Six należący do LSRG Lotniska Chopina

Podwozie: E-One
Nadwozie: CCD (Continental Contracts Development Ltd.), Plastisol
silnik: Detroit Diesel 08V92TA DDEC III
w układzie V8 o pojemności 12080 cm3
moc 436 kW przy 2300 obr./min.
maksymalny moment obrotowy 2161 Nm przy 1350 obr./min.
Skrzynia biegów: automatyczna, Allison HT 750 DR

pojemność zbiornika wody: 5000 l
pojemność zbiornika środka pianotwórczego 500 l
proszku 250 kg

Autopompa Godiva GVB 5410 o wydajności 5410 l/min. przy 15 bar

Działko dachowe Chubb Fire FB 4500 o wydajności regulowanej: 2270 l/min lub 4540 l/min. proszek 2 kg/s
działko zderzakowe Akron Brass 3464 o wydajności 1140 l/min

2 szybkie natarcia niskociśnieniowe
2 szybkie natarcia proszkowe
wyposażony w pilarkę do drewna, pilarkę do betonu, zestaw hydrauliki Holmatro

UWAGA:
1. Zdjecia są w taki sposób wykonywane, aby nadawały się do późniejszej obróbki w programie do modelowania pojazdów.
2. Będę dodawał aktualne oraz starsze wozy (także te z początków funkcjonowania LSP).
3. Zapraszam na fanpage na Facebook'u: Lotniskowa Straż Pożarna Warszawa-Okęcie

Zapraszam :-)

-- Sob Wrz 15, 2012 9:32 pm --

Chinnetti TIGER

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Specyfikacja:
Silnik
producent Detroit Diesel
model Series 60
stopień sprężania 15 : 1
moc max 665 BHP @ 2300 RPM
moment obrotowy 2059 Nm.@ 2300 RPM

Skrzynia biegów
producent Twin Discmodel TD 61 – 1180 DR
typ 6 biegowa z napedem “Power Divider”

Podwozie
napęd 6x6
rozstaw osi 6,096 mm
długość pojazdu z monitorem zespolu SNOZZLE® 12,000 mm
szerokość z lusterkami wstecznymi 3,000 mm
wysokość z monitorem zespolu SNOZZLE® 3,800 mm
kąt rampowy 12°
kąt natarcia 30°kąt
zejścia 30°
średnica zawracania ok. 33 m
przyspieszenie 0 – 80 km/h ok.28 s.
prędkość maksymalna 115 km/​h
statyczny kąt przechylu bocznego 28°
pokonywanie wzniesień 50%
prześwit podwozia 600 mm
masa wlasna 20,000 kg
DMC 32,000 kg
zawieszenie przód i tył wszystkie koła niezależne
amortyzatory przód i tył hydrauliczne
układ hamulcowy typu tarczowego, pneumatyczny, ABS
pojemność zbiornika paliwa 350 litrow [2 x 175]
napięcie 24V z “-“ na masie pojazdu alternator 175A, 28V
akumulatory 4 x 12V umiejscowione z tylu pojazdu

Kabina załogi
Zaprojektowana dla 4 osób załogi, dwudrzwiowa z otwieraniem do przodu i sterowanymi pneumatycznie stopniami wejściowymi chowanymi po zamknieciu drzwi. Konstrukcja oparta na stalowej ramie zawieszonej na elastycznych elementach amortyzujących do ramy podwozia. Poszycie z materialu kompozytowego GPR spełniającego wymagania bezpieczeństwa wg. EEC 17R i 29R. Poziom halasu 85 Db. Szyba przednia nie dzielona, laminowana, przyciemniana. Okna w drzwiach otwierane elektrycznie. W kabine pojazdu rozmieszczone są panele sterująco-kontrolne do obsługi części podwoziowo-silnikowej i pożarniczej.Fotele załogiW układzie 1 + 3, z regulacją i 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa. W oparciach foteli uchwyty do mocowania jednobutlowzch aparatow ODO. Uchwyty model MWAB-03-5 produkcji Ziamatic Corp.USA

Układ wodno-pianowo-proszkowy
Układ części gaśniczej pojazdu składa się z:- autopompy Godiva, http://www.ziamatic.com/​1000-mechbrkt.htmlmodel brązowy GVB6500, o wydajności 6,500 l/m przy ciśnieniu 15 bar - układu dozowania środka pianotwórczego [typ „round the pump”]- zespołu głowicy gaśniczej na wysięgniku [High Reach Extendable Turret] Snozzle® produkcji Crash Rescue Equipment Service Inc. USA http://​www.crashrescue.com/​snozzle/C50/S2000.asp- 2 lini gaśniczych szybkiego natarcia wodno-pianowo-proszkowych [hydro-chem] po obu stronach- 2 dodatkowych nasad tlocznych Storz 75 po obu stronach- 1 nasady tlocznej Storz 110 z lewej strony- przedniego monitora zderzakowego wodno-pianowego- zespolu dysz dolnych do zabezpieczania podwozia- zbiornik wody o pojemności 9,000 litrów, napelniany z trzech nasad Storz 75 umieszczonych po obu stronach- zbiornik piany 1080 litrów- agregatu proszkowego AP 250

Glówny monitor wodno-pianowo-proszkowy na wysiegniku
Monitor typu wodno-pianowo-proszkowego,​ ze zmienną wydajnością i rodzajem strumienia gaśniczego.Sterowanie funkcjami zmiany położenia i rodzaju prądu gaśniczego monitora zdalne z kabiny pojazdu. Producent monitora firma http://​www.williamsfire.com/​Wydajność:- wysoka: 4731 l/min przy ciśnieniu 16 bar- niska: 3785 l/min przy ciśnieniu 17 bar
Rodzaj prądu gaśniczego: zwarty/rozproszony/tarcza wodna
Zmiana położenia głowicy w płaszczyźnie:- poziomej: +/-105°- pionowej: -125°/+130°
Zasięgi prądów gaśniczych dla wydajności wysokiej:- zwarty wodno-pianowy 70 m- zwarty wodno-pianowo-proszkowy 70 m- proszkowy 30 m
Zasięgi prądów gaśniczych dla wydajności niskiej:- zwarty wodno-pianowy 58 m- zwarty wodno-pianowo-proszkowy 58 m- proszkowy 30 m

Urzadzenie do przebijania „Fire Drill”
Urządzenie do mechanicznego przebijania kadłubów samolotów.Urządzenie umożliwia podanie do wnętrza kadłuba samolotu strumienia gaśniczego wody i piany.Sterowanie poszczególnymi funkcjami urządzenia, zaworami wodno-pianowymi zdalne z kabiny pojazdu.wydajność wodno-pianowa 1300 l/​min przy ciśnieniu 14 bar
dlugość grota 60 cmtarcza wodna Ø 9 m

Dodatkowe wyposażenie zespołu gaśniczego F.L.I.R. [Forward Looking Infrared] - halogeny 2 x 100W o skutecznym obszarze oswietlenia do 300 m- kamera wideo - kamera termowizyjna [podczerwień]
Kamery sterowane zdalnie przez operatora w kabinie pojazdu. Do podglądu sytuacji na miejscu zdarzenia służy monitor LCD umieszczony w kabinie pojazdu. Linie szybkiego natarciarozmieszczenie w przednich dolnych skrytkach po obu stronach pojazdutyp hydro-chem prady gaśnicze wodno-pianowo-proszkoweilośc 2konstrukcja z dwóch zintegrowanych węży o Ø32 mm i dlugości 30 m zwijanie zdalne z napędem elektrycznym
uruchamianie zaworów zdalnie z kabiny pojazdu lub ręcznie ze schowkow
wydajność wodno-pianowa 225 l/min przy ciśnieniu 10 barzasięg 15 - 20 m
wydajność proszku 1 kg/szasięg 10 m
Dodatkowe nasady tłoczne
rozmieszczenie w przednich dolnych skrytkach typ dwie nasady tłoczne systemu Storz 75 po obu stronach
jedna nasada tłoczną systemu Storz 110 z prawej strony pojazdu
uruchamianie nasady linii 75 posiadają zawory kuliste uruchamiane zdalnie z kabiny
nasada linii 110 uruchamiana jest ręcznie

Monitor zderzakowy
wydajnosc 1100 l/min.cisnienie 14 barzasieg zwarty 45 – 50 m
zasieg rozproszony 15 x 22 m
zakres pracy do góry 60/70 º
zakres pracy do dołu - 20 º obrót prawo-lewo 180 º

Dysze dolne
ilość/​rozmieszczenie: 3 przód pojazdu i 4 wzdłuż centralnej osi symetrii pojazdu
wydajność: 100 l/min przy ciśnieniu 10 bar każda

Agregat proszkowy
pojemność 250 cu.dm.ciśnienie robocze 12 bar
butla z azotem o pojemności 50 l
ciśnienie w butli 200 bar
Maszt oświetleniowyświatła sodowe 2 x 1000 W
obrót w poziomie 360º
obrót w pionie 135º
zasilanie z alternatora i akumulatorów pojazdu 24V

Miłej lektury <:)
strazak_Konrad
Sekcyjny
Sekcyjny
 
Posty: 12
Rejestracja: 09 lis 2007, 17:05
Lokalizacja: Nadarzyn

Wróć do Straż, policja i pogotowie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron