autor: Carman » 31 paź 2010, 21:08
To ja się może też wypowiem, chociaż jak na razie nie miałem okazji osobiście zagrać.
Przed premierą nie spodziewałem się rewolucji. Po obejrzeniu screenów i zapowiedzi spodziewałem się nowej grafiki i kilku nowych możliwości. Moje podejrzenia okazały się słuszne, ale nie myślałem, że pod pewnymi względami gra cofnie się w rozwoju. Na przykład brak wyboru jednostek. Argument GRZEHA mnie nie przekonuje. Moim zdaniem ma to na celu właśnie ułatwienie rozgrywki. Gracz nie musi wiedzieć jakich jednostek będzie potrzebował, żeby ukończyć misje. Po prostu ma na mapie wszystko co trzeba. Widzę tu dwa możliwe wyjścia, jeśli Twórcy chcieli by ulepszyć grę. Albo możliwość zmiany poziomu trudności, w którym na wyzszych poziomach trzeba samemu decydować co wysłać, albo mamy na starcie kilka jednostek (np. radiowóz patrolujący dany teren, wozy strażackie z pobliskiego OSP), a w razie potrzeby wzywamy kolejne, które mogą potrzebować dłuższego czasu na przyjazd.
Kolejną sprawą jest sam zamysł rozgrywki. Twórcy przenoszą nas do swoistego czasu apokalipsy. Rozmiary zniszczeń są ogromne, a każde ze zdarzeń dotyka jakiegoś sławnego miejsca. Nie podobał mi się ten pomysł. Nie lubię męczyć się z misją długi czas, żeby nagle wyświetlił mi się komunikat: Za dużo ofiar. Działaj szybiciej. Niestety tutaj Twórcy przesadzili z uproszczeniami. Pierwsze misje powinny być proste, ale widząc niemalże ruiny Katedry w Kolonii dwie ofiary przy niej wyglądaja co najmniej dziwnie. Powinni zrobic jakieś zwykłe misje na początek.
No i sprawa najgorsza czyli brak edytora, ale tu jestem niemal pewien, że Twórcy dodadzą go wraz z którymś patchem.
Ogólnie rzecz biorąc jestem nieco rozczarowany, ale nie zawiedziony. Jeśli cena w Polsce nie przekroczy 40 zł to moge się zdecydować na tą grę.