Importowanie nowego pojazdu do edytora:
1) Uruchamiamy edytor i wybieramy opcję Create a New Mod
2) Nadajemy modowi nazwę
3) Wybieramy Edit>>Scene
4) Znajdujemy pojazd o właściwościach jak najbardziej zbliżonych do naszego (np. mamy radiowóz-wybieramy stw, mamy autodrabinę-wybieramy dlk)
5) Wybieramy opcję Copy
6) Wpisujemy nazwę prototypu na końcu wiersza (ma to wyglądać mniej więcej tak Models/Vehicles/Police/xxx.e4p gdzie xxx to nazwa naszego modelu)
7) Zmieniamy nazwę modelu (górne pole edytowalne) na np. Opel Astra
Wychodzimy z edytora. Wszelkie zmiany zostaną automatycznie zapisane. Nasze nowe pliki v3o i teksturę (polecam dds) kopiujemy do odpowiedniego folderu. Na przykład Mods/NazwaModu/Models/Vehicles/Police/
Muszą się tam znaleźć: Ogólny model, wszystkie drzwi i koła.
9) Wracamy do edytora. Odnajdujemy nasz projekt (na przykład Opel Astra).
10) Wybieramy opcję Edit i w polu Model klikamy w Browse i wybieramy nasz świeżo przekopiowany model (np. xxx.v3o)
11) Klikamy w Edit children i usuwamy wszyskie drzwi i koła.
12) Klikamy w OK i możemy już wybrać nasz model, ale nie ma on jeszcze drzwi ani kół.
13) W Edit Scene wybieramy opcję New
14) W znanym nam już polu dopisujemy na końcu nazwę prototypu. W przypadku drzwi musi ona wyglądać tak:
xxx_door01
W przypadku kół tak:
xxx_wheel01
gdzie xxx to nazwa naszego modelu, a zamiast 01 można dla drugich drzwi wstawić 02, dla trzecich 03 itd.
Jako modele wybieramy nasze drzwi i koła. UWAGA! One też muszą mieć końcówkę _door01 lub _wheel01.
15) Po stworzeniu wszystkich drzwi i kół wychodzimy z edytora.
16) Włączamy go jeszcze raz. Drzwi i koła powinny zniknąć.
17) Wybieramy nasz prototyp. Klikamy opcję Edit Children.
18) Z listy wybieramy nasze drzwi, a po kliknięciu w zakładkę Wheels nasze koła.
19) Dopasowywujemy je do modelu. Obracamy je za pomocą prawego przcisku myszy a podnosimy trzymając alt.
20) Przy kołach możemy wybrać opcję Add Wheel Set. Dodane zostaną wtedy cztery koła odpowiednio już poobracane.
21) Potwierdzamy wszystko i model jest już wstawiony do edytora. Pozostaje ustawienie świateł, fizyki i wyposażenia.
Do Administratora:
Byłbym wdzięczny za umieszczenie tego poradnika na stronie jeśli uważasz, że jest wystarczająco dobry.