Mam zaszczyt zaprosić do śledzenia moich poczynań nad mapą mego rzeczywistego miasteczka. Pracy jest sporo do wykonania, ale mam nadzieję, że z jej efektów nie będę zawiedziony.
W pierwszej kolejności będą robione budynki centrum:
- zabudowa wzdłuż głównej ulicy, z ratuszem i usługami.
Temat będzie aktualizowany.
Poprzednie dywagacje nt mapy.
Tworząc PLmoda co raz przewijał się wątek nt skali pojazów. Znając standardowe szerokości ulic występujące w rzeczywistości można stwierdzić, że jeden pas drogi w mieście (EM4) ma pełną szerokość drogi ekspresowej, żeby nie powiedzieć miejsckiej autostrady i tym "wąskim" pasem może jechać tylko jeden ciąg aut. Jak to się ma w stosunku do zabudowy pozostawiam bez komentarza.
Czytając poradnik z gry do tworzenia modów jest tam taki tekst:
Miara: Jeden metr terenu to 12.5 pikseli. Tak więc maksymalny rozmiar mapy to 655.36 m.
Sugerując się powyższym info, dochodzę do wniosku, że niemożliwe jest umieszczenie centrum nawet najmniejszego miasteczka na jednej mapie, bo czym jest kwadrat o boku >600m:?:
Z drugiej strony, patrząc na mapę (domyślną) wczytaną w grze wygląda to jeszcze inaczej. Rzeczone 655.36 metra jest wielkości 10 krotnie większej. I jak w takim wypadku stworzyć mapę własnego miasta, żeby wszystko miało właściwe proporcje? Niech się ono mieści na 2 czy trzech planszach, ale niech będzie bliższe rzeczywistości, do której tak dążymy.
Może jestem w błędzie?
Konstruktywne sugestie i opinie mile widziane