HatorEM presents: BielskTur Mod - updated 27.06.2009

Dział przeznaczony dla autorów modów, modeli i wszelkich przeróbek.
Wszelka pomoc dot. modelowania, modów itp prosimy umieszczać w dziale nadrzędnym - "Mody"

HatorEM presents: BielskTur Mod - updated 27.06.2009

Postautor: HatorEM » 07 maja 2009, 12:12

Mam zaszczyt zaprosić do śledzenia moich poczynań nad mapą mego rzeczywistego miasteczka. Pracy jest sporo do wykonania, ale mam nadzieję, że z jej efektów nie będę zawiedziony.
W pierwszej kolejności będą robione budynki centrum:
- zabudowa wzdłuż głównej ulicy, z ratuszem i usługami.

Temat będzie aktualizowany.


Poprzednie dywagacje nt mapy.
Tworząc PLmoda co raz przewijał się wątek nt skali pojazów. Znając standardowe szerokości ulic występujące w rzeczywistości można stwierdzić, że jeden pas drogi w mieście (EM4) ma pełną szerokość drogi ekspresowej, żeby nie powiedzieć miejsckiej autostrady i tym "wąskim" pasem może jechać tylko jeden ciąg aut. :lol: :shock: Jak to się ma w stosunku do zabudowy pozostawiam bez komentarza.
Czytając poradnik z gry do tworzenia modów jest tam taki tekst:
Miara: Jeden metr terenu to 12.5 pikseli. Tak więc maksymalny rozmiar mapy to 655.36 m.
Sugerując się powyższym info, dochodzę do wniosku, że niemożliwe jest umieszczenie centrum nawet najmniejszego miasteczka na jednej mapie, bo czym jest kwadrat o boku >600m:?:
Z drugiej strony, patrząc na mapę (domyślną) wczytaną w grze wygląda to jeszcze inaczej. Rzeczone 655.36 metra jest wielkości 10 krotnie większej. I jak w takim wypadku stworzyć mapę własnego miasta, żeby wszystko miało właściwe proporcje? Niech się ono mieści na 2 czy trzech planszach, ale niech będzie bliższe rzeczywistości, do której tak dążymy.
Może jestem w błędzie?



Konstruktywne sugestie i opinie mile widziane :-)
Ostatnio zmieniony 27 cze 2009, 23:59 przez HatorEM, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
HatorEM
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1380
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:47
Lokalizacja: Karton Mod :D
Pochwały: 48

Postautor: HatorEM » 27 cze 2009, 23:58

Z powodów sprzętowo-technicznych prace nad modem posuwają się powoli. Nie mniej jednak postanowiłem zaprezentować jeden z pierwszych budynków, jaki będzie dostępny na nowej mapie. Wygląd jeszcze się nieco zmieni, wzbogaci o szyldy sklepów, teren przyległy i właściwe tekstury. Ten budynek (i być może jeszcze 2-3 inne) zostanie przystosowany do penetracji ratunkowej od piwnicy, aż po dach. Wnętrze wymaga jeszcze dopracowania.

Obrazek

Obrazek


Ps. Pierwszy post ma charakter informacyjny i dlatego postępy prac nad modem zaczynają się od następnego postu.
Awatar użytkownika
HatorEM
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1380
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:47
Lokalizacja: Karton Mod :D
Pochwały: 48

Postautor: Sasquie » 28 cze 2009, 10:28

Jakim programem stworzyłeś ten budynek? Bo bardzo ładnie się prezentuje. Co do skali, cóż, edytor emergency 4 ma ograniczony rozmiar planszy, na jakiej możemy stworzyć nasze miasto i nie jest możliwe zrobienie mapy większej, niż ta plansza.
Awatar użytkownika
Sasquie
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1027
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Piła
Pochwały: 56

Postautor: HatorEM » 28 cze 2009, 19:32

Budynki robię w ArchiCadzie (wersja edukacyjna), bo jest mi znacznie szybciej, niż w takim Google SketchUp. Oczywiście nie wszystko da się w nim zrobić, ale na to też jest sposób.

Mapa jest, jaka jest. Całego miasta nie zmieszczę, nawet jeśli dałbym je po skosie mapy, ale to co chcę znajduje się w granicach planszy.
Awatar użytkownika
HatorEM
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1380
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:47
Lokalizacja: Karton Mod :D
Pochwały: 48

Postautor: Sasquie » 28 cze 2009, 20:28

A wrzuciłeś już model to edytora? I w jakim formacie zapisuje ci go, lub do jakiego formatu możesz eksportować? Bo wydaje mi się, że i tak nie obejdzie się bez udziału ZModelera, a w takim przypadku nie ma różnicy, czy robisz w ArchiCadzie czy w SketchUp'ie. Notabene w produkcie Googli masz do dyspozycji wiele gotowych elementów, a i samo modelowanie nie jest takie straszne, a efekt - nie obraź się - może być zdecydowanie lepszy niż ten budynek. Bo aktualnie wygląda trochę jakbyś go wyciągnął z jakiejś gry z roku 90:).
Awatar użytkownika
Sasquie
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1027
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Piła
Pochwały: 56

Postautor: HatorEM » 28 cze 2009, 22:48

Sasquie pisze:A wrzuciłeś już model to edytora? I w jakim formacie zapisuje ci go, lub do jakiego formatu możesz eksportować? Bo wydaje mi się, że i tak nie obejdzie się bez udziału ZModelera, a w takim przypadku nie ma różnicy, czy robisz w ArchiCadzie czy w SketchUp'ie. Notabene w produkcie Googli masz do dyspozycji wiele gotowych elementów, a i samo modelowanie nie jest takie straszne, a efekt - nie obraź się - może być zdecydowanie lepszy niż ten budynek. Bo aktualnie wygląda trochę jakbyś go wyciągnął z jakiejś gry z roku 90:).


Nie jest oteksturowany, więc wygląda plastikowo i wiem o tym.
W AC mam więcej gotowych rzeczy zanim Google pomyślało o zrobieniu SketchUpa. :-)
Tak, będzie eksport do Zmoda. AC ma zupełnie inne przeznaczenie, więc inne narzędzia ma lepiej rozwinięte niż te typowo 3D-modelerskie.
Awatar użytkownika
HatorEM
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1380
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:47
Lokalizacja: Karton Mod :D
Pochwały: 48

Postautor: Boris » 28 cze 2009, 22:59

Gdy ukończysz mapę to planujesz ją wydać jako BielskTur Mod czy zostanie "podpięta" do PLMod'a :?:
Boris
Starszy sekcyjny
Starszy sekcyjny
 
Posty: 22
Rejestracja: 10 cze 2008, 17:17
Pochwały: 2

Postautor: HatorEM » 28 cze 2009, 23:23

To osobny projekt i wyjdzie duuuużo później niż PLMod.
Awatar użytkownika
HatorEM
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1380
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:47
Lokalizacja: Karton Mod :D
Pochwały: 48

Postautor: lechia_chwm » 29 cze 2009, 09:24

To osobny projekt i wyjdzie duuuużo później niż PLMod.

A skąd wiesz kiedy wyjdzie PL MOD? Może twój mod wyjdzie szybciej:P
POMOGŁEM? DAJ POCHWAŁĘ
NIC CIĘ TO NIE KOSZTUJE
A MNIE MOBILIZUJE :D

Opanowanie
Perfekcja
Profesjonalizm
Awatar użytkownika
lechia_chwm
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 681
Rejestracja: 28 mar 2009, 13:32
Lokalizacja: I kompania Oddziału Prewencji Policji w Gdańsku
Pochwały: 17

Postautor: HatorEM » 30 cze 2009, 00:29

Musiałbym się sklonować z 5 razy, by wydać przed nimi, a klonowanie ludzi jest zabronione. ;-p
Awatar użytkownika
HatorEM
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1380
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:47
Lokalizacja: Karton Mod :D
Pochwały: 48

Postautor: Eddy » 30 cze 2009, 10:33

niekoniecznie... wystarczy, że będziesz robił w swoim tempie to i tak się wyrobisz ;)
Awatar użytkownika
Eddy
Młodszy aspirant
Młodszy aspirant
 
Posty: 296
Rejestracja: 07 cze 2006, 19:47
Pochwały: 6

Postautor: Sasquie » 30 cze 2009, 11:53

Niedowiarki, żebyście się nie przejechali.
Awatar użytkownika
Sasquie
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1027
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Piła
Pochwały: 56


Wróć do Autorskie mody, modele i przeróbki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron