Birek MODELE

Dział przeznaczony dla autorów modów, modeli i wszelkich przeróbek.
Wszelka pomoc dot. modelowania, modów itp prosimy umieszczać w dziale nadrzędnym - "Mody"

Postautor: birek12 » 21 wrz 2009, 20:14

chyba jutro bo dzisiaj nie dam już chyba rady. Jak mam zrobic koła??
birek12
Ogniomistrz
Ogniomistrz
 
Posty: 69
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:09

Postautor: piotrekk » 21 wrz 2009, 20:24

Widać, że zrobiłeś krok do przodu. Model jest lepszy od poprzedniego. Rażą mnie jednak dwie rzeczy: belka - mógłbyś ją nieco bardziej dopracować a nie zrobić tylko w postaci prostokąta i drugie drzwi kabiny, które są nieco za wąskie.
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Postautor: birek12 » 21 wrz 2009, 20:28

Pomoże mi ktoś z tymi kołami bo niemogę ich zrobic
birek12
Ogniomistrz
Ogniomistrz
 
Posty: 69
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:09

Postautor: piotrekk » 21 wrz 2009, 20:31

http://emergency.gry-online.pl/index.php?dzial=zmodeler&solucja=zmodeler3
Tu jest opisane jak zrobić koło. Jeżeli robisz według tego a coś Ci nie wychodzi to spróbuj sprecyzować w którym momencie niewiesz co i jak ?
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Postautor: birek12 » 21 wrz 2009, 20:37

wykonuje tą konstrukcje na widoku front i nie wyskakuje koło
birek12
Ogniomistrz
Ogniomistrz
 
Posty: 69
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:09

Postautor: piotrekk » 21 wrz 2009, 20:45

To może jak robisz Surface>revolved to kliknij taki prostokącik po prawo od tego narzędzia i zmień oś.
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Postautor: kamil1388 » 21 wrz 2009, 20:56

Mi sie model b.podoba :) Życze powodzenia
PL Mod - Szacun dla kolegów :P
Awatar użytkownika
kamil1388
Starszy ogniomistrz
Starszy ogniomistrz
 
Posty: 101
Rejestracja: 12 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: EWI ****
Pochwały: 2

Postautor: birek12 » 22 wrz 2009, 16:26

Jak mam zmiejszyc pojazd bo w edytoże jest strasznie duży.
birek12
Ogniomistrz
Ogniomistrz
 
Posty: 69
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:09

Postautor: piotrekk » 22 wrz 2009, 16:36

Zmniejszasz w zmodelerze Modify>scale. Najlepiej robić to w widoku left/right z zaznaczonymi osiami X i Y i przytrzymać shift.
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Postautor: birek12 » 22 wrz 2009, 16:44

NIC to nie daje nie wiem już co mam robic w ZMODELER auto jest strasznie małe(kilka razy je zmiejszałem) a w edytoze auto cały czas jest tej samej wielkości
birek12
Ogniomistrz
Ogniomistrz
 
Posty: 69
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:09

Postautor: piotrekk » 22 wrz 2009, 17:05

To po zmniejszeniu/zwiększeniu użyj narzędzi Local axes> reset to parent [kliknij na model] i potem reset to world z zaznaczoną opcją orientation a później powtórz to samo tyle, że z zaznaczonym offset i wyeksportuj model.
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Postautor: birek12 » 22 wrz 2009, 18:43

Nadal mam problem z kołami wykonuje tą konstrukcje ale nadal koło sie nie pojawia(na zdjęciu załanczam wykonaną przezemnie konstrukcje) niewiem co robie nie tak proszę o pomoc
Obrazek
birek12
Ogniomistrz
Ogniomistrz
 
Posty: 69
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:09

Postautor: Carman » 22 wrz 2009, 19:19

Napisz dokładnie co robisz krok po kroku.

PS: Z moich doświadczeń (a raczej logiki, której mi najwyraźniej wcześniej brakowało) wynika, że wystarczy wykonać mniej więcej takie kształty, aby koło było ładne a jednocześnie polygono-oszczędne:
Obrazek
Awatar użytkownika
Carman
Nadbrygadier
Nadbrygadier
 
Posty: 2041
Rejestracja: 18 paź 2006, 15:31
Lokalizacja: Kozy k. Bielska-Białej
Ostrzeżenia: -1
Pochwały: 76

Postautor: Sasquie » 22 wrz 2009, 19:20

Cóż, pierwszy komentarz po mojej nieobecności dot. jakiegoś modelu zamieszczę tutaj, żeby Ci było miło :) . Przede wszystkim, witam w gronie modelerów. Cieszy me oko wzrastająca liczba osób chętnych do robienia modeli a zarazem do pomocy przy tworzeniu PL MOD. I odrazu pierwsza rada: zauważyłem, że modele robisz odrazu jako 1 bryłę. Radzę, rób tak, jak to jest pokazane w poradniku Carmana: najpierw zrób 1 połówkę modelu, odrazu ze wszelkimi szczegółami, następnie kopiujesz tylko tą połówkę i dopasowujesz do drugiej, co pozwala zaoszczędzić czas tworzenia modelu.

Co do tworzenia koła, to po stworzeniu takiego kształtu musisz wybrać z menu Surface-->Revolved i kliknąć (najlepiej) w ten czarny prostokącik na dole. !Upewnij się, że nie masz włączonej opcji Selected Mode! (na dolnym pasku programu). Jeżeli nie działa, to niestety będę musiał zajrzeć do ZModa, a narazie nie mogę go odpalić. Ale życzę powodzenia w tworzeniu kolejnych modeli!
Awatar użytkownika
Sasquie
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1027
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Piła
Pochwały: 56

Postautor: birek12 » 24 wrz 2009, 20:17

Ma ktoś może zdjęcia z perspektyw mercedesa 1726 SCRt?? Jeśli tak to prosze o wstawienie
birek12
Ogniomistrz
Ogniomistrz
 
Posty: 69
Rejestracja: 19 sie 2008, 15:09

PoprzedniaNastępna

Wróć do Autorskie mody, modele i przeróbki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość