Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Dział przeznaczony dla autorów modów, modeli i wszelkich przeróbek.
Wszelka pomoc dot. modelowania, modów itp prosimy umieszczać w dziale nadrzędnym - "Mody"

Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: Daniel112&998 » 19 paź 2010, 12:00

WITAM I OTO STAŁO SIĘ ROBIĘ MODELE W GOOGLE SKETCHUP OTO MOJE CUDEŃKO :shock: :roll: :wink: 8) : (Max 997 mógłbyś mi dokładnie wytłumaczyć jak przenieść model z Gogle sketchup do Zmodelera? Albo ktoś inny..)


Obrazek


Uważam, iż zmodeler jest zbyt trudnym (przynajmniej dla mnie) programem do robienia modeli 3D i robię dlatego modele w Google SketchUp! :D Ładnie wychodzą w nim modele także nic tylko modelować...

P.S robię teraz kabinę do stara... :roll:
Masz pytania w sprawie modelu ? PISZ / PW !!
Daniel112&998
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 677
Rejestracja: 30 sie 2010, 10:32
Pochwały: 23

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: gagar » 19 paź 2010, 12:15

Co do zabudowy to żaluzje zbyt duże i nie ma odstępu pomiędzy nimi xD nie wiem ale coś taka nie wymiarowa ta zabudowa bo wydaje mi się że jest za szeroka i za krótka.

I co do programu to wole Z modeler jakoś realistycznie wszystko wygląda a w google sketchup jak zabawki ;p
Polak jak se chce to se kurde potrafi.
gagar
Młodszy kapitan
Młodszy kapitan
 
Posty: 2345
Rejestracja: 03 wrz 2009, 21:48
Lokalizacja: Nowogard
Pochwały: 95

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: piotrekk » 19 paź 2010, 12:20

Niewiem czy wiesz ale darmowa wersja sketchupa nie ma możliwości eksportu plików [przynajmniej kiedyś nie miała].
Zabudowa wygląda poprawnie.
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: Sasquie » 19 paź 2010, 13:44

I dalej nie ma. Co do samego modelu, to proszę Was, nie łudźcie się, że modele zrobione w takim programie, jak SketchUp, będą pięknie wyglądać, mieć odwzorowane detale i przede wszystkim: nie będą wyglądać jak rysunki z Painta. Wydaje wam się, że zrobienie dobrego modelu 3D w takim programie jest łatwe, ale to idzie kosztem wyglądu całego modelu. Nie jest możliwe, aby w SketchUp'ie odwzorować te same detale, jakie można "wyprodukować" ręcznie w Zmodelerze. Być może modele wyglądają ok, ale to tylko pozory.
Awatar użytkownika
Sasquie
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1027
Rejestracja: 21 lis 2008, 13:00
Lokalizacja: Piła
Pochwały: 56

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: HatorEM » 19 paź 2010, 15:04

Sasquie pisze:I dalej nie ma. Co do samego modelu, to proszę Was, nie łudźcie się, że modele zrobione w takim programie, jak SketchUp, będą pięknie wyglądać, mieć odwzorowane detale i przede wszystkim: nie będą wyglądać jak rysunki z Painta. Wydaje wam się, że zrobienie dobrego modelu 3D w takim programie jest łatwe, ale to idzie kosztem wyglądu całego modelu. Nie jest możliwe, aby w SketchUp'ie odwzorować te same detale, jakie można "wyprodukować" ręcznie w Zmodelerze. Być może modele wyglądają ok, ale to tylko pozory.

Nie deprecjonuj programu, tylko dlatego, że nie posiada zaawansowanych opcji w postaci edycji wierzchołków itp rzeczy. Zmodeler został stworzony jedynie na potrzeby modelowania do gier. Ma to swoje plusy i minusy. Możesz mieć najlepszy program do modelowania, ale to wyłącznie od twoich umiejętności zależy, co w nim potrafisz zrobić. :-)
Sketchup nie jest złym programem, mimo swoich ograniczeń. Do robienia modeli do gier nadaje się równie dobrze. Osobną kwestią jest import modelu do żądanego rozszerzenia. Mając podstawową wersję trzeba się posiłkować osobnym programem, który potrafi odczytać rozszerzenia Sketchupa.

Daniel112&998
Zabudowa źle nie wygląda. Widać, że dopiero zaczynasz z nim pracę po tym, jak wykonałeś drabinę. Wystarczyło skopiować same szczeble. Wyglądałaby wtedy bardziej prawdziwie. Żaluzje i drzwi także nie powinny tak odstawać. Zacznij robić kabinę, to zobaczymy, czy dalej będziesz miał takie samo zdanie.;-P
Awatar użytkownika
HatorEM
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1380
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:47
Lokalizacja: Karton Mod :D
Pochwały: 48

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: Daniel112&998 » 20 paź 2010, 08:33

Tak.. dalej jestem przekonany do sketchup'a 8) jeżeli chodzi o drabinę to kopiowałem całą wklejałem i dopasowywałem na końcu ją trochę skróciłem mógłbyś mi powiedzieć jak przenieść model do zmoda?
Masz pytania w sprawie modelu ? PISZ / PW !!
Daniel112&998
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 677
Rejestracja: 30 sie 2010, 10:32
Pochwały: 23

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: kulek » 21 paź 2010, 16:44

Jak wspomniał kolega gagar nie za bardzo wymiarowa ta buda ,miejmy nadzieje że będzie lepiej .A ta prądownica pianowa hm wygląda jak megafon oraz brak tych przerw pomiedzy żaluzjami,okno w drzwiach za małe.Pzdr ;)
Tekstury,dźwięki z YT,Modele :)
"Bogu na chwałę,ludziom na ratunek"

OSP GOLCZEWO:
www.ospgolczewo.ubf.pl
Awatar użytkownika
kulek
Aspirant
Aspirant
 
Posty: 422
Rejestracja: 25 gru 2006, 12:09
Lokalizacja: Golczewo
Pochwały: 7

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: HatorEM » 23 paź 2010, 21:43

Daniel112&998 pisze:Tak.. dalej jestem przekonany do sketchup'a 8) jeżeli chodzi o drabinę to kopiowałem całą wklejałem i dopasowywałem na końcu ją trochę skróciłem mógłbyś mi powiedzieć jak przenieść model do zmoda?


Widać, że model prawie w całości robiłeś za pomocą jednego narzędzia [Push]. Skutkuje to tym, że mimo prostoty tej zabudowy, składa się ona u Ciebie z wielu zbędnych prostopadłościanów. Odbija się to negatywnie podczas importu takiego pliku do ZMODa. Modelując dany element musisz wiedzieć, jak on realnie wygląda. Drabina to nie ogniwa, tak jak u Ciebie, ale 2 "słupki" i rząd szczebli. Oczywiście tych połączeń w Zmodzie nie będzie widać, ale tylko wtedy gdy masz obiekt bez tekstury. Na YT jest sporo poradników, jak modelować pojazdy. Jest też firmowy wideo poradnik do samego Sketchupa.
Jeśli chodzi o import do zmoda to wygląda to tak. Przepis znaleziony w necie i wertowany non stop. Model musisz mieć bez tekstur.
1. Zapisujesz model normalnie jako .skp
2. Otwierasz program Rhino (wersja demo)
3. Importujesz w Rhino plik z modelem.
4. Eksportujesz w Rhino ten sam model jako .3ds
5. Otwierasz ZMOD. Importujesz model z roszerzeniem .3ds Może to trwać całkiem sporą chwilę w zależności od tego ile poligonów jest do przetworzenia.
Tak jak napisałem wyżej. Modelować w Sketchupie jest łatwo. Trzeba to jednak robić z głową, zwłaszcza, jeśli ma się słabszy komputer. Każda nadmiarowa kreska i tak musi zostać przeliczona, zanim Zmod to otworzy.

Autor postu otrzymał pochwałę
Awatar użytkownika
HatorEM
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1380
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:47
Lokalizacja: Karton Mod :D
Pochwały: 48

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: Daniel112&998 » 30 paź 2010, 10:29

Sorry że post pod postem ale mamy czyli ja mam mały problem co wybrać tam w podkreślonych na czerwono? :D :?
Bo jak chce importować model to przez ok sekundę jest ta klepsydra znika i nie ma modelu co się stało ?

Obrazek
Masz pytania w sprawie modelu ? PISZ / PW !!
Daniel112&998
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 677
Rejestracja: 30 sie 2010, 10:32
Pochwały: 23

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: piotrekk » 30 paź 2010, 10:43

Jeżeli nic nie pojawia się na liście elementów po zaimportowaniu to coś jest nie tak. Natomiast jeżeli pojawia się na liście to model może być nie widoczny i wystarczy oddalić/przybliżyć widok.
Awatar użytkownika
piotrekk
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 714
Rejestracja: 20 wrz 2008, 08:23
Lokalizacja: [WPR] Piastów
Pochwały: 35

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: Daniel112&998 » 30 paź 2010, 10:45

Przybliżanie, oddalanie nic nie daje ... Modelu nie ma na liście :( A taki ładny STAR MAN wyszedł .....
Masz pytania w sprawie modelu ? PISZ / PW !!
Daniel112&998
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 677
Rejestracja: 30 sie 2010, 10:32
Pochwały: 23

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: HatorEM » 31 paź 2010, 17:13

1. Nazwa pliku jest zła. Powinno być:
Star_Man_2.3ds
Jak zapisujesz plik podczas eksportu na pewno pojawia się komunikat, że jeśli zapiszesz plik w obecnej formie (ze spacjami) to inne programy mogą mieć problem z odczytem takiego pliku. Należy wtedy zacisnąć OK i nazwa pliku zostanie zmieniona (dodane kreski w miejsce spacji)
2. Zaznaczasz [Convert Axes]. Jeśli tego nie zaznaczysz plik może wczytać się z błędami, co równe jest temu, że nic nie widzisz. Plik jest wczytany, jeśli w widokach bocznych pojawi się obiekt. W Bocznym panelu (lista elementów) pojawia się także drzewo dotyczące poszczególnych części modelu. Można wtedy zaznaczyć wyraz i z prawoklika wybrać (pokaż widok), czy coś podobnego. Wtedy w każdym oknie pojawi się przybliżenie na dany element. Samo okno [Perspektywa], czy [3D] może być niemiarodajne na początku.
3. Z oknem skali nic nie robisz.
Awatar użytkownika
HatorEM
Aspirant sztabowy
Aspirant sztabowy
 
Posty: 1380
Rejestracja: 11 kwie 2009, 21:47
Lokalizacja: Karton Mod :D
Pochwały: 48

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: Daniel112&998 » 03 lis 2010, 10:01

Dzięki,teraz mam takie oto coś lista elementów jest bardzo długa bo ma aż 967 elementów! Wiesz jak to zmniejszyć do 1 lub 2 elementów sam zobacz:

Obrazek
Masz pytania w sprawie modelu ? PISZ / PW !!
Daniel112&998
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 677
Rejestracja: 30 sie 2010, 10:32
Pochwały: 23

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: gagar » 03 lis 2010, 10:28

To w z modzie? to łączysz elementy za pomocą modify/attach i klikasz najpierw na jeden element a potem na drugi i tak łączysz wszystkie obiekty w jeden ;p
Polak jak se chce to se kurde potrafi.
gagar
Młodszy kapitan
Młodszy kapitan
 
Posty: 2345
Rejestracja: 03 wrz 2009, 21:48
Lokalizacja: Nowogard
Pochwały: 95

Re: Magia Google SketchUP is Daniel112&998

Postautor: Daniel112&998 » 04 lis 2010, 15:57

Ok... Koledzy pomniejszyłem OPLA vectrę i mi taki klocek wyszedł co z tym zrobić tzn. zeszczuplić...

Obrazek
Masz pytania w sprawie modelu ? PISZ / PW !!
Daniel112&998
Starszy aspirant
Starszy aspirant
 
Posty: 677
Rejestracja: 30 sie 2010, 10:32
Pochwały: 23

Następna

Wróć do Autorskie mody, modele i przeróbki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości