W tym temacie będę umieszczał wszystkie znalezione błędy w aktualnej wersji PL Moda. Proszę o sygnalizowanie wszelkich usterek, małych i dużych poprzez napisanie posta w tym temacie. Oczywiście najpierw należy się zapoznać z poniższą listą zgłoszonych problemów, aby ich nie dublować.
Posty w tym temacie będą kasowane po upływie kilku dni od zgłoszenia, chyba, że wyniknie z nich istotna dyskusja np. na temat rozwiązania problemu, bądź jego występowania.
Proszę także pamiętać, że obecna wersja moda jest wersją beta i prace nad nim ciągle trwają. W niedługim czasie można spodziewać się poprawek.
Zgłoszone problemy.
1.
Nie działająca mapa.
Zgłoszony przez użytkownika: Eddy,
Powód: Brak patcha 1.3.
Rozwiązanie: instalacja patcha 1.3
2.
Przezroczyste jednostki.
Zgłoszony przez użytkownika: Eddy,
Powód: Brak patcha 1.3 , Źle pobrany plik, niewłaściwa konfiguracja komputera
Tymczasowe rozwiązanie: instalacja patcha 1.3 , ponowna instalacja lub pobranie pliku z modem, indywidualne zmiany konfiguracji komputera
3.
Zbyt mała prędkość wozu Star GBA PSP podczas powrotu do bazy.
Zgłoszony przez użytkownika: simon99pl,
Powód: prawdopodobnie błąd w pliku unit
Tymczasowe rozwiązanie: samodzielna edycja pliku unit.xml
4.
Scania GCBA OSP nie posiada w wyposażeniu nożyc hydraulicznych mimo wyświetlania stosownej ikonki.
Zgłoszony przez użytkownika: simon99pl,
Powód: prawdopodobnie nie zaznaczone nożyce w edytorze przy tym pojeździe
Tymczasowe rozwiązanie: samodzielna edycja w edytorze
5.
Brak karawanu w trybie wolnej gry.
Zgłoszony przez użytkownika: PSP Durham,
Powód: Brak wpisu o karawanie w pliku freeplaybase spowodowany brakiem skryptu dla pracowników zakładu pogrzebowego
Tymczasowe rozwiązanie: samodzielna edycja pliku freeplaybase.xml, do karawanu będzie można zabrać żywą osobę
6.
Wyrzucanie z gry przy użyciu funkcji x
Zgłoszony przez użytkownika: zgłaszane wiele razy przez różnych użytkowników,
Powód: błąd gry, przeładowanie pamięci RAM
Tymczasowe rozwiązanie: nie istnieje, różnym użytkownikom gra wychodzi do Windows w innych sytuacjach
7.
Policjani nie mogą zatrzymać podejrzanego bez użycia pistoletu
Zgłoszony przez użytkownika: PSP Durham,
Powód: jeszcze nieznany
Tymczasowe rozwiązanie: Użycie opcji aresztowania po wyjęciu broni przez policjanta
8.
Wyrzucenie z gry po użyciu na policjancie komendy "Zatrzymaj osoby"
Zgłoszony przez użytkownika: T.K. ,
Powód: jeszcze nieznany
Tymczasowe rozwiązanie: jeszcze nie sprecyzowane
9.
Brak komendy "Personel na zewnątrz" w łodzi strażackiej.
Zgłoszony przez użytkownika: Sasquie,
Powód: jeszcze nieznany
Tymczasowe rozwiązanie: jeszcze nie sprecyzowane
10.
Samochód na autostradzie koło bazy w zdarzeniu "Płonie samochód" nie płonie.
Zgłoszony przez użytkownika: Sasquie,
Powód: jeszcze nieznany
Tymczasowe rozwiązanie: jeszcze nie sprecyzowane
11.
Łódka strażacka podczas opuszczania i podnoszenia jej na wóz SLRw przejeżdża przez model samego wozu. Podobnie przęsła dźwigu - także przechodzą przez modele z otoczenia.
Zgłoszony przez użytkownika: Sasquie,
Powód: błędy w modelach, animacjach
Tymczasowe rozwiązanie: proste rozwiązanie nie istnieje, być może zostanie to poprawione w następnych wersjach.
12.
Działko w Iveco Magirusie po zdemontowaniu kosza pozostaje w tym samym miejscu
Zgłoszony przez użytkownika: Sasquie,
Powód: błąd animacji
Tymczasowe rozwiązanie: proste rozwiązanie nie istnieje, być może zostanie to poprawione w następnych wersjach
13.
Samochody przejeżdżają przed podpory drabiny.
Zgłoszony przez użytkownika: strazakcspsp,
Powód: prawdopodobnie konstrukcja gry
Tymczasowe rozwiązanie: możliwe, że tego problemu nie da się rozwiązać, ale przyjrzymy się mu bliżej
14.
Część samochód od strzałów ulega uszkodzeniu a część nie.
Zgłoszony przez użytkownika: mseifer,
Powód: prawdopodobnie niedopatrzenie
Tymczasowe rozwiązanie: zmiana parametrów niezniszczalności w edytorze.
Mile widziane dokładniejsze wyjaśnienie rozwiązania tego problemu.
15.
Problemy dłuższych pojazdów, tzn. 3 osiowych i autobusów z przejazdem, m.in. pod mostem
Zgłoszony przez użytkownika: mseifer,
Powód: zmieniona skala pojazdów
Tymczasowe rozwiązanie: proste rozwiązanie nie istnieje, być może zostanie to poprawione w następnych wersjach
16.
W wozie osp z armatką wodną woda nie wylewa się dokładnie z armatki.
Zgłoszony przez użytkownika: pierzchala66,
Powód: błąd animacji
Tymczasowe rozwiązanie: proste rozwiązanie nie istnieje, być może zostanie to poprawione w następnych wersjach.
17.
Nurkowie nie mogą wrócić do własnego pojazdu
Zgłoszony przez użytkownika: HatorEM,
Powód: jeszcze nieznany
Tymczasowe rozwiązanie: czasami wystarczy chwilę odczekać lub wezwać w pobliże inny pojazd.
18.
Pojazd może powrócić do bazy bez załogi.
Zgłoszony przez użytkownika: HatorEM,
Powód: jeszcze nieznany
Tymczasowe rozwiązanie: uważać żeby nie kliknąć odruchowo w HQ
, na razie lepszego rozwiązania nie ma.
19.
Przy akcji z wyciąganiem wraku z wody, czasem zostaje boja i ikona do podnoszenia też jest aktywna, ale mimo to dźwig nie reaguje.
Zgłoszony przez użytkownika: HatorEM,
Powód: jeszcze nieznany
Tymczasowe rozwiązanie: jeszcze nie sprecyzowane.
20.
Dźwig PSP nie może przejechać przez most pontonowy.
Zgłoszony przez użytkownika: pierzchała66,
Powód: być może model jest za duży
Tymczasowe rozwiązanie: proste rozwiązanie nie istnieje, być może zostanie to poprawione w następnych wersjach.
21.
Policyjny Ford Transit ma zdjęcie Volkswagena T4.
Zgłoszony przez użytkownika: strazakcspsp,
Powód: niedopatrzenie
Tymczasowe rozwiązanie: zostanie to poprawione w następnej wersji, można próbować podmienić zdjęcie na własną rękę (któryś z plików w Units).
22.
W niektórych misjach kampanii drabina nie dosięga celu.
Zgłoszony przez użytkownika: BlackHowk,
Powód: błąd modelu/animacji
Tymczasowe rozwiązanie: brak, PL Mod tworzony był pod kątem Wolnej Gry i takie błędy mogą się zdarzać. Niemniej jednak przyjrzymy się temu problemowi.
23.
Problem z podniesieniem rannego przy zdarzeniu "Samobójca skacze z mostu".
Zgłoszony przez użytkownika: Eddy/HatorEM,
Powód: jeszcze nieznany
Tymczasowe rozwiązanie: proste rozwiązanie nie istnieje, być może zostanie to poprawione w następnych wersjach.
24.
Kogut w nieoznakowanym Volkswagenie Vento nie mruga.
Zgłoszony przez użytkownika: Yhetroweer,
Powód: kogut mruga, ale widać to tylko na większym przybliżeniu
Tymczasowe rozwiązanie: jeśli komuś się to rozwiązanie nie podoba można zmienić światło w edytorze (Edit Lights)
25.
Armatka wodna/nasady wężowe nie działają w wozie X.
Zgłoszony przez użytkownika: zgłaszane wiele razy przez różnych użytkowników,
Powód: brak skryptu na jednoczesne działanie armatki wodnej i nasad wężowych
Tymczasowe rozwiązanie: nie istnieje, w kolejnych wersjach powinny znaleźć się oznaczenia, który pojazd posiada daną funkcję.
26.
Błędne wyświetlanie świateł w niektórych pojazdach.
Zgłoszony przez użytkownika: PTH,
Powód: niedopatrzenie spowodowane pośpiechem przy wrzucaniu pojazdów do edytora
Tymczasowe rozwiązanie: samodzielna edycja świateł w edytorze.
27.
Brak gaśnicy w woze Lublin SKw.
Zgłoszony przez użytkownika: PTH,
Powód: prawdopodobnie nie zaznaczona gaśnica w edytorze przy tym pojeździe
Tymczasowe rozwiązanie: samodzielna edycja w edytorze.
28.
Brak policjantów krymianlnych.
Zgłoszony przez użytkownika: EdgarLife,
Powód: pospiech
Tymczasowe rozwiązanie: samodzielna edycja w edytorze.
PL Mod tworzony jest pod tryb Wolnej Gry. Podczas rozgrywki w trybach kampanii czy multiplayer mogą występować błędy.
Błędy dotyczące modeli prosimy opisywać w tematach ich twórców. Twórcy konkretnych modeli są opisani w pliku PL Mod readme.pdf.